4223
Sök

Plöddrar vid 4000 varv

/// Dickan
13 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag har ett problem med min nissan 20 sx s13

Den styper sig själv vid 4000 varv i alla växlar och börjar baktända

Någon som har en ide vad det kan vara?

den går o varva på tomgång om det är till någon hjälp taksam för bra svar big_smile

ha det gött så länge

V8 power

162 Inlägg
30 september 2006
#2
den kanske går fett?, skjuter det svart rök ur avgasystemet?
Eller så kanske du har fel tändinställning?


/// Dickan
13 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
#3
Jo man kan lugnt säga att den går fett..

Men vad kan ja göra åt det?

Jag är inte direkt bra mecka o sånt..

jag vet typ hur man byat olja stif o sånt, men inget annat..

Därför hade det varit roligt om någon bara skrivit fixa det o det med lite beskrivning så man kan raca lite big_smile

V8 power

162 Inlägg
30 september 2006
#4
det e svårt att säga vad det är som e fel, kan vara många ex fel, kan vara att du har nån slags chip som inte sammarbetar med spridarna, kan vara din lmm eller din dump som funkar med lmm, prova att återställ bilen till org, sen kan du börja kolla lite fel


/// Dickan
13 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
#5
Om lmm är kass så ska väl inte bilen gå över 2200 varv?


Orginal chip o sånt är på allt orginal allt oms är ändrat är dump och öppet luftfilter..

kan det vara kallstartsventilen som skuter på soppa hela tiden?

för den får klart för mycket soppa o det lukar lagom vid hård körning

V8 power

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
2 oktober 2006
#6
kamremmen som hoppa kanske, eller om du/någon satt den fel. de tänder inte riktigt.
Min S12 gjorde likadant när jag för första gången bytte kamrem på en bil i mitt liv.
de blev "lite" fel, då fick jag samma symtom som du beskriver. Plådrade och slog av helt vid 3600 - 4000 varv.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

/// Dickan
13 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
#7
Ingen som tror det kan vara kallstartsventilen?

Jag har hittat på ett sätt o anpasa gasen så man kommer upp i varv,,

Kör man halv gast ill 3500rpm o sendan trycker den i mattan så segar den lite grann mellan 4000 o 5000 rpm o sen sticker den som en raker håller man den över 5000 varv är det inga problem bara just mella 4000 o 5000 rpm

V8 power

Power by S13
271 Inlägg
9 oktober 2006
#8
Prova att pluga dumpen bara!! det går väldigt fort att kolla om det är den som tar bort för mycket luft från motorn!!! helst ska man ju inte ha en öppen dump med LMM!!!

Om det nu inte är den som är fel så kan jag rekomendera en återcirkulerande dump och en stor wastgate, då får du ett sjukt göttt kvitterljud till en sjukt snygg bil wink

/Marcus


Sök