3395
Sök

Volvo 740 Turbo bryter vid gaspådrag?

71 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
#1
hejsan..


har lite problem med min volvo 740 turbo 88 när man startar den så går den redigt och det går att varva upp den men sen efter några sekunder så går det inte varva mer än ca 3000 för då bryter den..stänger man sen av den och starta igen så går det vara varva igen sen bryter den efter några sekunder..

någon som har någon ideer omvad det kan vara så är det välkommet smile

Tack på förhand !!

20 Inlägg
31 maj 2010
#2
vär dör den eller går den bara dåligt och sen dör ? smile

Robin Isaksson

71 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
#3
D5arn_ skrev:
vär dör den eller går den bara dåligt och sen dör ? smile

Det är precis som den bryter tändningen eller bensinen när man kommer upp i ca 3000 varv släpper man gasen då så går den ner på tomgång som vanligt.. Tycker det är konstigt att det går att varva upp den först sen efter några sekunder så går det inte sad

4 506 Inlägg
31 maj 2010
#4
Känns inte som "symptonen" stämmer helt, Men en dålig/gammal slang mellan luftfiltret & kompressorhuset kan sugas ihop & då blir det ett hastigt stopp, Skulle kunna tänka mig att du når fullt ladd vid runt 3k också kanske?

Kan du andas kan du dö.

71 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
#5
_Wallis_ skrev:
Känns inte som "symptonen" stämmer helt, Men en dålig/gammal slang mellan luftfiltret & kompressorhuset kan sugas ihop & då blir det ett hastigt stopp, Skulle kunna tänka mig att du når fullt ladd vid runt 3k också kanske?

det är även så om man står och torr gasar bara så det kan knappast ha med laddet att göra sad
och det är nya friska slangar överallt smile
Senast redigerat av _ninen (31 maj 2010)

20 Inlägg
31 maj 2010
#6
vi har samma problem tror jag sad

Robin Isaksson

100 Inlägg
31 maj 2010
#7
Låter som att de är någon/några kablar som kortsluter. alt. att lmm är dålig.


71 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
#8
Har nu varit i garaget igen och kollat efter felet men inte blivit mycket klockare på det..Men om man har den igång på tomgång och kopplar bort impulskablen till startmotorn som gör att den åker ut och kör till på starten när den är igång så går det också att varva upp den..tycker att det är märkligt att den går när man har nycklen i det läget där man startar den,,det måste ju vara något mer än startmotorn som får en signal när man har nycklen i det läget??

309 Inlägg
2 juni 2010
#9
_ninen skrev:
Har nu varit i garaget igen och kollat efter felet men inte blivit mycket klockare på det..Men om man har den igång på tomgång och kopplar bort impulskablen till startmotorn som gör att den åker ut och kör till på starten när den är igång så går det också att varva upp den..tycker att det är märkligt att den går när man har nycklen i det läget där man startar den,,det måste ju vara något mer än startmotorn som får en signal när man har nycklen i det läget??

är bilen chippad?


47 Inlägg
2 juni 2010
#10
Jag hade så på min Volvo 460 2.0 . utan turbo.
För mig så hade sladden till tomgångsregulatorn (tomgångsventil) eller vad den heter lossnat.
Sladden var skadad så den låg o jordade. det är tydligen någon jätte känslig sladd till tomgångsventilen "lågnivå" eller vad man kan kalla det.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … fmpfuw.jpg

där har du bild på tomgångsregulatorn.


Sök