3540
Sök

Tabbar som bilmekaniker har gjort!!!!

1 468 Inlägg
22 mars 2010
mulleri skrev:
Jag har nu läst igenom hela tråden, allting och alla skickar skit på dem som skruvar ihop era bilar, det är inte bilmekanikerma som fuskar, bilmekarna drar storkovan åt dem som sitter i kundmottagningen och vilar arslet och hojtar då det tar lite längre tid för att man ska få det bra och sjyst gjort, allltså lägg inte skiten på dem som har smuts i ansiktet och pressen inombords att leverera bra gjort arbete medans cheferna flåsar i er i nacken och frågar om det är klart hela dagarna, att få göra det på ett seriöst och fackmanna bra jobb tar lite längre tid, det tillåts inte på alla ställena, står det att de ska bytas belägg fast dem är nya gör man det, annars lär man inte ha jobbet kvar om man inte gör vad som ska göras på sin arbetsorder, det känns inte heller sjyst inombords att ända slänga på nya belägg som inte är slut ens... så ni som skäller ut och skriker på bilmeken som sliter som ett djur för att både tillfredställa er som kund och sen chef/kundmottagare, tänk efter och lite längre vem ni ska skälla på....
mvh en dum, efterbliven och sotig bilmekaniker.

okej. om du har det så så visst. då har du det bra. ä själv lastbilsmekaniker. och det fuskas både hit o dit. vi knackar lite plåt ibland ist för o byta trots att kunden vill det. och så sen har vi juh en del verkstäder som inte byter en enda del o skriver att allt e bytt o nytt. o en del som är ärliga. men INGEN bilverkstad för varken PV eller LV är 100% ärliga. INGEN!!! så sätt dig ner på ditt sotiga arsle o meka som oss andra mekaniker ist o gör ditt jobb så gott DU kan. jag gör så gott JAG kan.

Hittar du en enda verkstad som e 100% ärlig så säg till. det finns ingen

Man gör bara så gott man kan helt enkelt. sen får chefen gärna stå o flåsa en i nacken. man gör inget jobb fortare för det. smile
Senast redigerat av Leo86 (22 mars 2010)

14 Inlägg
18 juni 2010
Min mc var inlämnade för att byta bromsskiva. På vägen hem från verkstan så märkte jag att bromsoket inte satt fast. Skruvarna var inte dit skruvade utan stack ut 2 cm. Då hade jag redan kört 2mil och legat i över 180kr/h inte så värst kul. Ringde verkstan där jobbet var utfört. De sa att de skulle kompensera mig när jag köpte grejer hos dem. Får se vad som händer nästa vecka när jag ska dit.

2 982 Inlägg
18 juni 2010
mulleri skrev:
Jag har nu läst igenom hela tråden, allting och alla skickar skit på dem som skruvar ihop era bilar, det är inte bilmekanikerma som fuskar, bilmekarna drar storkovan åt dem som sitter i kundmottagningen och vilar arslet och hojtar då det tar lite längre tid för att man ska få det bra och sjyst gjort, allltså lägg inte skiten på dem som har smuts i ansiktet och pressen inombords att leverera bra gjort arbete medans cheferna flåsar i er i nacken och frågar om det är klart hela dagarna, att få göra det på ett seriöst och fackmanna bra jobb tar lite längre tid, det tillåts inte på alla ställena, står det att de ska bytas belägg fast dem är nya gör man det, annars lär man inte ha jobbet kvar om man inte gör vad som ska göras på sin arbetsorder, det känns inte heller sjyst inombords att ända slänga på nya belägg som inte är slut ens... så ni som skäller ut och skriker på bilmeken som sliter som ett djur för att både tillfredställa er som kund och sen chef/kundmottagare, tänk efter och lite längre vem ni ska skälla på....
mvh en dum, efterbliven och sotig bilmekaniker.

jovisst, men ska du som privatperson kasta skit mot killen som FAKTISKT fuskar med DIN bil eller ska du angripa den som sitter på sin sketna stol ?

mecken är ju den som fysiskt jobbar med bilen och det är han som VÄLJER att fuska med din bil eller förlora jobbet.

han kunde faktiskt valt att göra ett snyggt och ärligt jobb men väljer att fuska för att täcka sin rygg.

självklart är det synd att det ska vara på det viset men har mecken inte ryggrad att ta upp det offentligt, ja då kan han faktiskt skita i att röra min bil.

blev tyvärr hårda ord men sant.
jag har iaf hittat en meck för volvon som gör jobbet som det skall göras, och hittat en däckkrängare som gör sitt jobb med kärlek och omtanke. 
däremot inte hittat någon för BMWn då verkstadsfolket på en viss verkstad i sthlm verkar alla vara klåpare. (ingen nämnd, ingen glömd)

PS. ELOGE till dig som lyckats få  det låta att det är OK att fuska med kundernas bilar  DS
Senast redigerat av Residence (18 juni 2010)

Sök