3954
Sök

Volvo 850 GLE 93 turbokonvertera hjälp??

56 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Hallå, jag behöver lite hjälp. Vad ska man göra för att turbo konvertera min 850 gle?  budgeten är inte så hög pga jag går i skola....  Jag vet att jag behöver sänka kompet.. andra kolvar, v-stakar,bränsle pump och andra sprutare. Men jag vill ha det så billigt det bara går men ändå bra grejer.
Sen vet ni var man kan chiptrimma en 850 GLE?

Tack i Förhand!! big_smile
MVH//Pontus

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 juni 2010
skaffa en t5  slöseri med tid och pengar och trimma 10 ventilarna.

51 Inlägg
20 juni 2010
Håller med. köp en T5 motor. slöseri med tid och pengar om du skiktar på bara ett chip en då smile

56 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
okej, men är inte dom större? får dom plats? Hur mycket tror ni en sån motor går på?

Tack för snabba svar smile

8 255 Inlägg
20 juni 2010
Ska det vara så billigt som möjligt så får man kompromissa på resultatet. Skippa kompsänkningar och det. Du lär köra med motorn som den är och byta grenrör och sätta dit intercooler och det och bara ladda lite grann. Och när du kommit så långt så har du lagt ut pengar på npåt som inte går att besikta och som inte är så snabbt heller och som dem andra redan påpekat så har du lagt ut pengar som kunde använta till vettigare saker.

Chip till 10V finns hos kg trimning

8 255 Inlägg
20 juni 2010
Poppos skrev:
okej, men är inte dom större? får dom plats? Hur mycket tror ni en sån motor går på?

Tack för snabba svar smile

Nej, dem är lika stora och får plats. Men då lär dy även byta kabelstam till motorn med allt vad det innebär. Och sen är det inte säkert att den går att besikta efter det med den nya motorn. Det beror på när den är inreggad.

56 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
okej, tack man kan ju regga  om den till ombyggt fordon ??

8 255 Inlägg
20 juni 2010
Poppos skrev:

Omotiverat dyrt jämfört mot att köpa en färdig bil med turbo från fabrik. Då lär du ju bygga om en massa för att få igenom den.
Senast redigerat av Marlboroman (20 juni 2010)

Arg Snickare
875 Inlägg
20 juni 2010
jag säljer en t5 motor. 3500kr.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
20 juni 2010
Poppos skrev:

Jo, men då krävs att du gör minst två stora modifieringar på bilen, t.ex. ett nytt chassi + annat bromssystem. Och då spräcker du garanterat budgeten om du ska hålla på och pyssla med sånt ^^

56 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Aha okeej xD  men är det ens lönt att trimma en GLE ?  men jag tänkte byta avgassystem och kanske chipa den tror ni det gör lite skillnad ? eller det är meningslös?

8 255 Inlägg
20 juni 2010
Poppos skrev:
Aha okeej xD  men är det ens lönt att trimma en GLE ?  men jag tänkte byta avgassystem och kanske chipa den tror ni det gör lite skillnad ? eller det är meningslös?

Beror på hur man ser på saken. Får pengarna du fåt om du säljer bilen du har nu + vad chip + system kostar så borde du kunna få en glt som du bör få spö av ändå efter ditt trim även om du kan hänga på bra. Visst märks det skillnad med chip på 10V, men såvida du inte är är absolut övertygad att du enbart kommer äga den där bilen dem närmaste åren så skulel jag lägga pengarna på bilbyte i istället.

10 287 Inlägg
20 juni 2010
Vi är tråkiga, jag vet, men vill du ha märkbar (riktig, inte bara hjärnspöke) skillnad i prestanda - byt bil...

/Göran

Poppos skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

56 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Okej, Tack för alla svar!!!! Men då vet jag att det inte är lönt att trimma en GLE. Det får bli att byta avgassystem Tills man har en annan bil wink   Men tack igen för alla svar big_smile!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
21 juni 2010
Poppos skrev:
Okej, Tack för alla svar!!!! Men då vet jag att det inte är lönt att trimma en GLE. Det får bli att byta avgassystem Tills man har en annan bil wink   Men tack igen för alla svar big_smile!

Spara pengarna och köp en T5 big_smile  Jag har ödslat bort många tusenlappar på trim när jag borde ha köpt ett bra fordon från början ^^

Sök