4357
Sök

Kamrem på RS6 2005

38 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
hej!

funderar på att köpa en mkt välskött Audi RS6 2005 som har gått 4600mil men vars kamrem e ej bytt.
undrar om någon vet vart jag kan vända mig till som kan göra jobbet?smile

Audi vill ha 25.000:O

tacksam för vettiga svar

med vänlig hälsning
tomaz

p.s. göteborg men kan tänkas åka en bit med...
Senast redigerat av Tomaz73 (3 juli 2010)

4 299 Inlägg
3 juli 2010
Svårt att ge tips när man inte vet vilken del av landet du håller till i smile
Senast redigerat av Rallyhalle (3 juli 2010)

169 Inlägg
3 juli 2010
men den ska väl inte bytas på mycke länge?
men annrs e det bara att åka till en bilverkstad å fråga finns ju andra vanliga verkstäder som säkert tar sig på det.

//Jonas

38 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
bilfreak_89 skrev:
men den ska väl inte bytas på mycke länge?
men annrs e det bara att åka till en bilverkstad å fråga finns ju andra vanliga verkstäder som säkert tar sig på det.

9000mil/4år enligt audi sverige

169 Inlägg
3 juli 2010
aa okej det va korta intervaller, men åk till en bilverkstad i närheten å fråga så kommer du ner många tusenlappar.

//Jonas

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 juli 2010
äasch det är några 4000 mil kvar så! big_smile .. Annars åka till någon utlänsk bilverkstad! smile, brukar bli EXTREMT billigt och kanon + garanti!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

7 276 Inlägg
4 juli 2010
Memme skrev:
äasch det är några 4000 mil kvar så! big_smile .. Annars åka till någon utlänsk bilverkstad! smile, brukar bli EXTREMT billigt och kanon + garanti!

Sen att bilen är 5 år och den ska bytas var fjärde spelar ingen roll?

Åk till någon mindre verkstad och fråga. Men det är säkert bra mycket jobb på dom där.

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juli 2010
Är det några specialverktyg involverat? Jag menar special-special RS6. Det kan ju vara därför Audi ska ha en del, de vet att man inte har nåt val.

Surfa in på någon Audi-entusiastsida och se vad du kan få veta om själva bytet rent tekniskt. Är det drygt som faen eller är det egentligen straight forward?

Jag känner en kille som mekade på FIAT. (och därigenom även Ferrari) Han skvallrade om att timpengen var helt annorlunda oavsett arbetsinsats beroende på att Ferrariägaren förväntar sig att det ska kosta 10.000 bara att öppna huven.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök