3026
Sök

Golf 3 gti ligger lågt.

9 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
hej har en golf 3 gti från 94, har lite små fel på den som jag måste fixa innan jag besiktigar den,

han som hade den före mig har troligen försökt sänka bilen gratis och (kopplat ur "lastventilen" så bilen har sjunkigt till botten jag vet dock inte var den ventilen sitter och om det är en säkring som måste bytas eller om jag måste byta hela " ventilen " aja lägger ut en bild  så ni kan se. mvh Cimon
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-IMG_0119.JPG

16 197 Inlägg
8 augusti 2010
lastventil till fjädringen??   den enda lastventil som finns sitter på bakaxeln å den styr bromsarna bak.. inget annat..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Montör
664 Inlägg
8 augusti 2010
Känns mer som att bilen har för korta fjädrar bara helt enkelt va?

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

9 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
lastventil till fjädringen??   den enda lastventil som finns sitter på bakaxeln å den styr bromsarna bak.. inget annat..

jo det vet jag men styr den inte tex om jag lägger något i bagaget så ska bilen inte sjunka till botten ? och anpassa bromsarna till "vikten" ?

9 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
berthelsen skrev:
Känns mer som att bilen har för korta fjädrar bara helt enkelt va?

kan ju vara så, ska kolla det snarast

16 197 Inlägg
8 augusti 2010
Cimon-gti skrev:
evilaudio skrev:

jo det vet jag men styr den inte tex om jag lägger något i bagaget så ska bilen inte sjunka till botten ? och anpassa bromsarna till "vikten" ?

den styr bara bromsarna.. inget annat..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

9 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Cimon-gti skrev:
evilaudio skrev:

den styr bara bromsarna.. inget annat..

ok tack så mkt

Sök