3078
Sök

Saab 9000 ltt magnetventil

67 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Tja.

Jag har en lätt fråga. Jag tänkte chippa bilen snart och kollade steg 1 på bsr. Då får man ju med en magnetventil med slangar som man ska montera. Så jag tänkte om man kunde spara lite pengar genom att dra till skroten och plocka ur en magnetventil ur en 9000 fulltryckare och montera det? eller är det nån speciell ventil man får med steg 1 från bsr? Och en till fråga, det är ju 170 hk i ltt, om jag monterar en magnetventil, får jag 200 hk då? eller är chippet annorlunda i fulltryckaren som gör att det är 200 hk ?

Tack på förhand!

1 019 Inlägg
10 augusti 2010
Det går bra att plocka en MV från skroten. Att bara montera en MV på en LTT ger ignen effekt. Ny programvara måste till för att öka effekten.

5 710 Inlägg
10 augusti 2010
Dock kan det vara bra att känna till att magnetventilerna är ganska känsliga och lätt går sönder.
De är oxo svåra att testa funktionen på löst.
Det kan alltså vara en risk att köpa en på skroten.....samtidigt kan det ju vara en bra affär OM den nu funkar.

MVH Jonas
..............

67 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Garfield skrev:
Det går bra att plocka en MV från skroten. Att bara montera en MV på en LTT ger ignen effekt. Ny programvara måste till för att öka effekten.

Tack för svar, det var det jag tänkte om det var skillnad på programvaran också.

Vad är det för risk om magnetventilen är trasig? kan något annat gå sönder då?
Senast redigerat av JNT (10 augusti 2010)

7 275 Inlägg
10 augusti 2010
JNT skrev:
Garfield skrev:

Tack för svar, det var det jag tänkte om det var skillnad på programvaran också.

Ostabilt ladd, skenladd, grundladd.

67 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
Brains skrev:
JNT skrev:
Garfield skrev:

Ostabilt ladd, skenladd, grundladd.

Men det märker man ju isf, då är det mer värt att köpa en beg för några hundra ist för en ny på några tusen.

Tack för alla svar.

Sök