Jag har samma problem med min bil. det är en 93 2.0T -99. Först trodde jag att det var turbon som hade gett upp, vilket den hade så den släppte igenom olja. glad i hågen skulle jag byta turbo och ganska många "fan" och "helvete" senare så visade det sig att detta inte drog ner mina värden.
Dessa värden har jag fått:
1a besiktningen.
CO 0,0 (0,5)
HC 582 (100)
CO 2500 0,0 (0,3)
Lambda 1,00 (0,97-1,03)
2a besiktningen, bytt olja, filter och tändstift
CO 0,1
HC 389
CO 2500 0,1
Lambda 1,00
3e besiktningen, blandat 50/50 E85 och 98
co 0,1
hc 364
co 2500 0,0
Lambda 1,00
jag har kollat vaccumslangar och så att allt är åtdraget som det ska, men har inte hittat något fel.
Är det någon som vet hur höga värden man får om katten är kass?
se har jag hört att man kan kontrollmäta lambdan, ty den sitter ganska bra till så man kanske kan slippa riva avgassystemet.(?)
Som jag har förstått det så är det fem saker som man ska börja med att kolla; vaccumslangar och vevhusventilation, katten, lambdan, spridare och sist ventilsäten?
Jag tänkte försöka undvika att kolla ventilsätena först, för då måste man väl riva toppen och det vill jag inte göra igen...
om jag är helt fel ute så ber jag er att rätta mig.