2810
Sök

Turbokonventera Volvo V70 med GLT är de nåt?

17 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
hur blir de om man turbokonventerar en volvo v70 glt ? är de ens lönt att göra eller blir de för mycket att göra? inte så bra på just de ämnet på bilar därför ja frågar tongue

2 924 Inlägg
23 september 2010
Nä det är ingen bra idé alls för nybörjare, byt istället bil till en V70 T5, blir även mkt billigare!

~ Life is short, have FUN! ~

163 Inlägg
23 september 2010
Admin snälla ta bort tråden och ge ut en varning och be användaren använda sök funktionen!!!!!

508 Inlägg
23 september 2010
stampe_ skrev:
hur blir de om man turbokonventerar en volvo v70 glt ? är de ens lönt att göra eller blir de för mycket att göra? inte så bra på just de ämnet på bilar därför ja frågar tongue

vet man inte hur mkt det är att göra och vad som ska göras ska man lägga det på hyllan.

1 Inlägg
23 september 2010
men för fan grabben, köp en bil med snurra istället, ? tongue

P o r s c h e
1 700 Inlägg
23 september 2010
Det är i princip omöjligt "juridiskt" sett om du inte reggar bilen som ombyggt fordon, men de kanske inte ens går på din då jag misstänker att den kanske är helfordonsgodkänd...

Och rent praktiskt, nej de är garanterat inte värt det. Har du stylat upp din bil eller så är de bättre att flytta över sakerna till en annan om du ska ha turbo.

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 september 2010
Du får väl byta block, stakar, kolvar, motorstyrning, grenrör, turbo, downpipe, spridare, lmm, topp, koppling, kanske vevaxeln också.

Har jag glömt nåt? tongue
Bränslepump?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 924 Inlägg
23 september 2010
En lättare väg till turbo är att byta motor till en komplett T5 motor men inte ens det är värt besväret...

Jag hoppas stampe_ insett att det var en väldigt dålig idé att turbokonvertera bilen i fråga och vill han forska mer fakta i ämnet för att lära sig något, så läs här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245 eller använd SÖK-funktionen.

Låser.

// Moderator peegee

~ Life is short, have FUN! ~

Sök