3694
Sök

DEFA, larmet som dog. Hjälp!?

ingen livslust
169 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Hallå!

Har ett sånt där gammalt skit defa larm i bilen. Heter Defa 800 serien.
Men det har senaste tiden fungerat sämre och sämre.

Det går inte att larma på samt av vissa dagar, ibland funkar det plötsligt igen. Ibland kan jag vara tvungen att trycka 5ggr på knappen innan något händer. Batteriet i båda dosor är nytt.

Någon som haft detta fenomen tidigare?

(Dioden blinkar som den ska när man öppnar dörrar osv)

Mvh Andreas:|

Ska du va här inne så får du fan gå ut!

150 Inlägg
29 september 2010
A_W_ skrev:
Hallå!

Har ett sånt där gammalt skit defa larm i bilen. Heter Defa 800 serien.
Men det har senaste tiden fungerat sämre och sämre.

Det går inte att larma på samt av vissa dagar, ibland funkar det plötsligt igen. Ibland kan jag vara tvungen att trycka 5ggr på knappen innan något händer. Batteriet i båda dosor är nytt.

Någon som haft detta fenomen tidigare?

(Dioden blinkar som den ska när man öppnar dörrar osv)

Mvh Andreas:|

Hej du , ja har ochså ett defa larm tror jag, och mitt har ochkså börjat krångla, min bil började tjuta för någon dag sen tror ja helt utan anlednig, och sen klcokan 5 imorse så börja det pipa igen, och när ja låste upp den pep det till, verkar vara ett b larm, men kan kanske vara för att det börjar bli kallt ute?

Mvh lajnas

ingen livslust
169 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Hade också funderingar på om det var pga kylan, men vafan är det för anledning egentligen sad

23 Inlägg
29 september 2010
Lajnas:

jag hade ett sånt problem på min v70 och det var inte larmet som krånglade, det var lås kistan på en dörr som var dålig. när kylan kom så gick larmet hela tiden (helst på natten ) smile när jag bytte den blev det bättre sömn

150 Inlägg
29 september 2010
gamnacke skrev:
Lajnas:

jag hade ett sånt problem på min v70 och det var inte larmet som krånglade, det var lås kistan på en dörr som var dålig. när kylan kom så gick larmet hela tiden (helst på natten ) smile när jag bytte den blev det bättre sömn

okej är det svårt att byta lås kistan ??

7 Inlägg
29 september 2010
Hej, Har samma problem med mitt defa larm. Jag kan dock inte stänga av larmet.
Och batteriet är bytt i båda dosorna, Det började med att jag var tvungen att trycka ex antal gånger
ibland upp mot 10-15 st innan den larmade av. Men på fungerar på något tryck.
Men nu fungerar det inte alls alltså. Så varje gång jag låser upp så går larmet.

Lånade lite men känns som det är mycket strul med defa, Sitter på en Golf gti 99.

ingen livslust
169 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Fjärrarna e dem nyare svarta. Har gjort rent dessa utan resultat.

ingen livslust
169 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Vad för färg på texten på baksidan? Du menar de med bara ett CR1632 batteri i?
Edit: Såg att du skrev "batteriet är bytt i båda" så då vet jag vilka du har.
Dessa har täta strömställare i sig så dessa bör inte vara drabbade av fukt/smuts inuti den delen. Sitter batterihållaren fast? De äldre hade problem med bygeln över batterierna.
Jag vet att en del människor har problem att trycka ner knapparna på rätt sätt.
Har du gjort nånting vid larmcentralen?
A_W_ skrev:
Fjärrarna e dem nyare svarta. Har gjort rent dessa utan resultat.

Stämmer att det sitter ett sånt batteri i! Batterihållaren sitter fast, ser inget skumt med dessa. Ingenting är heller gjort vid larmcentralen!

Nu verkar de inte fungera alls längre, inte ens om man pepprar på knapparna.

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
Kontrollera kontakten som sitter under huven dom har en tendens att rosta, samt låskistorna på alla dörrar, lås kistan med en mejsel, dra i lås öglan o se om det glappar.

Det man inte dör av gör ont.

Sök