3527
Sök

Passagerar säte på min C70 sönder !

30 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
I dagarna så gick det inte längre att fälla tillbaka passagerar sätet på min C70. Någon som vet om detta är ett vanligt problem eller råkat ut för det själv ? Och vet hur man går till väga för att ordna det. Volvo säger att dom aldrig vart med om något sånt och beräknar ett pris på 7.000 för att laga det.

Väldigt tacksam för svar !

294 Inlägg
30 september 2010
Du menar att du har fällt sätet å sen inte får "upp" det i rätt läge igen? eller?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

30 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Japp helt riktigt !

294 Inlägg
30 september 2010
hmm..

hade precis nere polarens passagerar säte på hans c70, men där var det tvärt om. dvs att han inte fick ner det..

men sätet är väldigt enkelt å plocka dän. 4 bultar å sen är det bara å ta sig en titt vad som har hänt.

30 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
hmm, okej vad var det som hade gått sönder då ? Jag gissar på vajern eller något liknande...

294 Inlägg
30 september 2010
Det sitter 2 vajrar som går ihop till en på detta säte.

På polarens säte hade den "ena" vajern gått av så när man skulle fälla sätet frigjorde man bara vänster sidan. detta tror jag dock inte har hänt på ditt säte.. därimot kanske spärrarna har låst sig på nått vis så du inte får upp sätet?

lätaste är att du tar bort sätet.. är jätte enkelt och gjörs på 10 min.

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
Har garanterat med vajern att göra.

Det man inte dör av gör ont.

294 Inlägg
30 september 2010
Men om vajjern har gått av så borde det ändå gå och fälla upp sätet, därimot inte fälla ner det..

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
Kan ju ha gått av o satt sig i vägen, det är ju en rätt simpel konstruktion, du drar i vajen och 2 låshakar släpper, kan också va något med hakarna, att dom säger ett pris på 7000:- är helt absurt,  plocka ut stolen dra i vajern se vad som händer.

Det man inte dör av gör ont.

294 Inlägg
1 oktober 2010
Ja det är ju det jag säger, det troligaste är ju låshakarna. eller "spärrarna" som jag kallade dom. vajjern används ju bara till att lossa hakarna när stolen är i normalt läge.. för att få upp sätet så behöver du ju bara dra tillbaka sätet.. inte använda vajjrarna.

men som sagt, plocka bort å kolla..

Sök