2681
Sök

Hjälp snällaaaa...

8 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
jag har en celica gt 1990.. och har redan värmeproblem med min bil.. motorn värms upp ordentligt men får inte varmluft från fläkten.. har provat med alla knapparna redan det hjälper inte.. Sen hände något dumt med att vrida nyckeln.. Ratten låste sig och jag får inte vrida nyckeln sad Alltså nyckeln går inte vrida.. Snälla har någon en råd till mig, vad ska jag göra?

719 Inlägg
2 oktober 2010
Läs instruktionsboken eller köp en cykel

5 089 Inlägg
2 oktober 2010
vrid på ratten när du vrider på nyckeln så åker rattlåset ur.

\Lindgren

151 Inlägg
2 oktober 2010
kolla i motorrummet vid torpedväggen om de sitter någon ventil som styr vattnet in till värmepaketet i bilen. kan vara den som slutat fungera.

206 Inlägg
2 oktober 2010
Är du säker på att du har rätt mängd kylarvätska i motorn? och som FLindgren skriver så ryck på ratten åt olika håll medans du vrider på nyckeln så ska rattlåset gå ur om det är rattlåset som har gått i.

Rub Dub a Dubstep

Biltokig
310 Inlägg
2 oktober 2010
får du inte ur rattlåset så ska du nog inte ge dig på värme problemet... me nkolla mängden kylarvätska, nivån kan vara rätt men ibland går det fylla på ändå så testa att hälla i och se om nivån stiger, isåfall är det fullt och då sitter ju problemet någon annan stans.

Harè bra

8 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
jo det finns kylarvätska i motorn.. har kollat det.. jag har försökt att vrida ratten olika håll medan jag vred.

8 881 Inlägg
2 oktober 2010
§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning.
Se rubriksanvisningarna (§3 och §4)
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök