Jaha på så vis... Men detta funkar lika bra om man har rätt hyffast trimmad gatu bil med?
Men detta med oljan är de på samma sätt fast til olje kyl/turbo?
Lind4hl skrev:
En bränslecatchtank sitter där för att orginalpump och aktiv körning (bana dvs) inte går så bra ihop, lätt att den suger luft, vilket kan leda till ras, istället pumpar man bränslet till en mindre tank som även fylls först av returen, innan returen går tillbaka i orginaltanken. dvs inte lika lätt att köra pumpen torr, vilket minskar rasrisken.
Jaså okej, kan detta vara den svarta fyrkantiga bruken som sticker upp från vevventen?
Ja.
Okej, hur ofta bör man rengöra denna bruk? Hur märker ja att denna är tät/igen satt?
när jag märker att min motor börja fukta olja runt oljelocket osv brukar jag mäta vevhustrycket med tryckmätare genom oljestickan och då konstatera om den ska rengöras eller ej.
ovanligt mycke oljeläckage från en motor genom packboxar osv kan bero på för högt tryck i vevhusventilationen.
Vad ær skillnaden nær de har ett litet filter på toppen versus ingen? (catchtank før olja)
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Vad ær skillnaden nær de har ett litet filter på toppen versus ingen? (catchtank før olja)
en vevhusburk med filter släpper ut skiten rakt i luften istället för att man återleder gaserna till motorn och förbränner dom.
Man släpper således ut mer skit i luften och de brukar kunna lukta pekka om bilen när man kör med öppen vent.
De finns både för å nackedelar med öppen vs återcirkulerande.
med återcirkulerande så har man nästan alltid undertryck i vevhusventen och de förhindrar oljeläckage och ventilerar bättre enligt mig.
med helt öppen slipper man få med "skit" in i förbränningen som kan störa den, får man med sig olja/oljedimma in i förbränningen under drift så är de större risk att de börjar spika tex.
Okej, hur ofta bör man rengöra denna bruk? Hur märker ja att denna är tät/igen satt?
när jag märker att min motor börja fukta olja runt oljelocket osv brukar jag mäta vevhustrycket med tryckmätare genom oljestickan och då konstatera om den ska rengöras eller ej.
ovanligt mycke oljeläckage från en motor genom packboxar osv kan bero på för högt tryck i vevhusventilationen.
Jaha okej, då är de nog dags att kolla över vevventen... Kommer lite olja ifrån stickan och lite smått runt om
Okej, hur ofta bör man rengöra denna bruk? Hur märker ja att denna är tät/igen satt?
när jag märker att min motor börja fukta olja runt oljelocket osv brukar jag mäta vevhustrycket med tryckmätare genom oljestickan och då konstatera om den ska rengöras eller ej.
ovanligt mycke oljeläckage från en motor genom packboxar osv kan bero på för högt tryck i vevhusventilationen.
Jaha okej, då är de nog dags att kolla över vevventen... Kommer lite olja ifrån stickan och lite smått runt om
kolla även när du lyfter upp oljefällan från blocket ifall gummislangen som går ner i oljetråget är tät eller ej, den har en tendens å vrida sig själv å bli helt tät med åren. de tråkiga då är att man får lossa oljetråget för att släppa på en skruv å sedan dra upp slangen montera ny slang med 1 skruv å sen skruva ihop skiten igen.
när jag märker att min motor börja fukta olja runt oljelocket osv brukar jag mäta vevhustrycket med tryckmätare genom oljestickan och då konstatera om den ska rengöras eller ej.
ovanligt mycke oljeläckage från en motor genom packboxar osv kan bero på för högt tryck i vevhusventilationen.
Jaha okej, då är de nog dags att kolla över vevventen... Kommer lite olja ifrån stickan och lite smått runt om
kolla även när du lyfter upp oljefällan från blocket ifall gummislangen som går ner i oljetråget är tät eller ej, den har en tendens å vrida sig själv å bli helt tät med åren. de tråkiga då är att man får lossa oljetråget för att släppa på en skruv å sedan dra upp slangen montera ny slang med 1 skruv å sen skruva ihop skiten igen.
Okej okej, de var bra info, jag hade nog fått ett spel om den inte hade hängt med upp Men ska vara varsam när ja tar ur de.