tycker att du ska kolla över insugspackningen, och ja de är inte många som inte har sportluftfilter;) samt kolla fördelaren med rotorn, rengör om den är smutsig, min gick grymt mkt bättre av att byta
men om den får in luft via insugspackningen borde den ha alldeles för hög tomgång.
men eftersom dina stift var vita får bilen helt enkelt för lite soppa eller för mycket luft jag hade även provat byta lmm då dom brukar spöka ibland. låna av en annan 740-ägare så slipper du köpa om det inte är den det är fel på
jo den får en tomgång på ca 1,5tusen varv och så kan man läsa av felet, men min packning var sönder långt innan det varnade, kolla så att det stämmer med nummrena på lmm
Om du nu inte har felkoder så tycker jag att du ska gå över till det mekaniska, dvs. gör ett komprov och jämför med std värden. Efter det kanske du ska kolla hur pass sleten kamremmen är då en sleten gör så att kammarnas värden förändras något. Efter detta kanske du ska kolla så inte kammnockarna gått ner sig..