11 december 2010
Trådstartare
Tja.
Problemet uppstod förra helgen, då jag tog bort luftburk och batteri. Stod i garaget och hade spelat slut på batteriet, så jag startade bilen utan luftburk endast för att ladda batteriet. Bilen gick uselt så jag kopplade in luftburken direkt, startade bilen och tänkte inte mer på det. Lampan som indikerar Motorelektronikfel började lysa. Batteriet har varit av sedan dess, men bilen gick som den skulle..
Tog in den till en kompis verkstad för att han skulle släcka lampan. Felsökningen indikerade Luftmassemätare och Kamaxelgivare. Han släckte lampan men den började lysa så fort jag startade bilen igen.
Igår när jag tog ut bilen en runda började den pluddra riktigt mycket vid gaspådrag, hade ojämn tomgång och ville dö emellanåt. Idag plockade jag av allting jag hade av sist för att kolla så alla kontakter verkligen var inkopplade. Plockade bort batteriet, Kopplade ur allting och kopplade in det igen. sen dit med batteriet.
Den pluddrade lite vid gaspådrag, men sen gick den rent. backade ur garaget och sen DOG bilen.
Den gick inte att starta igen, motorn drog runt runt men det tände inte.. fick köra upp bilen på uppfarten med hjälp av startmotorn, och nu står den där..
Är det någon som har en aning om varför detta händer? Har ägt bilen i 3månader ca och inte haft några problem med den. Inte pillat något med den heller.