Jag har ett väldigt irriterande problem på min V70. Jag får in snö hela tiden på insidan av bakhjulen och bilen börjar då skaka när man kommer upp i lite fart. Jag har Volvos original alufälgar men de har så extremt små hål att jag inte kommer åt att ta bort snön. Senast för 10 dagar sen skruva jag av hjulen och gjorde rent dem på snö men nu är det fullt igen. Kan man spola rent med hett vatten innan man åker en sväng nu när det är mellan 5 till 10 minus ute, lr kommer det bara bli värre? Jag har inte tillgång till varmgarage och jag har ingen lust att skruva av hjulen igen... Hur gör ni???
Jag har ett väldigt irriterande problem på min V70. Jag får in snö hela tiden på insidan av bakhjulen och bilen börjar då skaka när man kommer upp i lite fart. Jag har Volvos original alufälgar men de har så extremt små hål att jag inte kommer åt att ta bort snön. Senast för 10 dagar sen skruva jag av hjulen och gjorde rent dem på snö men nu är det fullt igen. Kan man spola rent med hett vatten innan man åker en sväng nu när det är mellan 5 till 10 minus ute, lr kommer det bara bli värre? Jag har inte tillgång till varmgarage och jag har ingen lust att skruva av hjulen igen... Hur gör ni???
Ok gör det själv hsll, Spola bort snön från hjulen. Tar max 5 min. Och priserna just nu är 2kr minuten. Så 10kr är det värt?
Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Ok gör det själv hsll, Spola bort snön från hjulen. Tar max 5 min. Och priserna just nu är 2kr minuten. Så 10kr är det värt?
Dock brukar en halvtimme vara kortast tid man kan betala för... Så 60:- blir det...
Iaf i dom hallar jag varit! Vet du nå´t jag inte vet?
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Dock brukar en halvtimme vara kortast tid man kan betala för... Så 60:- blir det...
Iaf i dom hallar jag varit! Vet du nå´t jag inte vet?
//Brådhis
För två veckor sedan betalade jag 26 kr så det är nog din mack som blåser dig
Det blir väl mest snö i fälgarna bak. Det bästa är ju att ha så små vinterfälgar som möjligt så kan det inte samlas så mycket snö.
Jag köpte mig en sån här på biltema. Den går nog rätt så bra att skölja bort snö i fälgarna om det är lite mer öppna fälgar. Funkar bra vid mindre rengörning av bilen med. Den rymmer ca 10 liter trots att det står 8 liter.
Jag brukar åka till OKQ8 här i Motala. Det är uppenbart olika på olika mackar men det kanske finns riktlinjer som dom kan gå efter?
Inte alls omöjligt. Här i Västerås är det också 2:-/min men minimum en halvtimme. Det kanske blir lite dyrt med personalkostnader, värme/vatten, biljettautomat osv för att någon ska in 3 min och spola ur fälgarna. Någon ska ta betalt, det kostar macken några kronor om du betalar med kort osv.