3137
Sök

Montera m46 på B20 i amazon?

18 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej håller nu på att planera mitt amazonbygge.
Det lutar åt en vässad b20 tillsammans med en m46.
Då jag läste på ett annat forum att det ända som skulle behövas göras var att kapa upp toppen på kardantunneln för att få plats med en m46a. Men att längden på orginal(m40) och m46 skulle vara den samma så att man slapp korta kardanaxeln.

Är det någon som vet om detta stämmer?
Eller vad som krävs för att få plats med en m46 låda i amazonen?, den är från 66

1 798 Inlägg
19 januari 2011
#2
M46an är runt 30cm längre än en M40.
Lådan kommer att luta åt vänster om du inte byter kåpan, men vet iofs en del som bara tryckt i mer olja och sedan vinklat spaken och fått det att lira.


P o r s c h e
1 700 Inlägg
19 januari 2011
#3
Finns en sprängkåpa som satt på 240 75-76 med b20 och m45, en sån ska du ha så får du lådan rak.

Sen så finns måste du fixa en kortare kardan somsagt. En m41 och m46 är kanske ganska lika i längd, men inte m40 och m46


18 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#4
Okay tack för svaret! då läggs dem planerna på hyllan haha wink

5 111 Inlägg
20 januari 2011
#5
Bensinskallen skrev:
Finns en sprängkåpa som satt på 240 75-76 med b20 och m45, en sån ska du ha så får du lådan rak.

Sen så finns måste du fixa en kortare kardan somsagt. En m41 och m46 är kanske ganska lika i längd, men inte m40 och m46

Ännu värre, den sitter bara på 76orna då 1975 års modell har M40 och M41-lådor, och bara på de 76or med B20, och det året fanns den bara att få i 242L så de är INTE vanliga. hmm

Men du kan ju montera en M41-låda om du vill ha OD.


18 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#6
Tjá, jag var ute efter en låda som pallade cirka 250pollar. Det lär väl knappast M40 lådan göra om man buskör.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
20 januari 2011
#7
Oscarpersson skrev:
Tjá, jag var ute efter en låda som pallade cirka 250pollar. Det lär väl knappast M40 lådan göra om man buskör.

Nej den rasar väl snarare vid 150 om man tar i för mycke ^^

Beror ju på hur mycke slantar du vill lägga ut, går ju alltid att få på en getrag/ zf låda istället, dom är inte såå snordyra och brukar gå att få omsvetsade för rakställda motorer.

Har du 8-bultad så är det ju dessutom enkelt med koppling å så om de inte finns lamell till b20 svänghjul, med 8-bultat så får du ju på b23/b230 svänghjul


5 111 Inlägg
20 januari 2011
#8
Är väl ingen skillnad på lamellen till 6- och 8-bultade motorer?



Sök