3008
Sök

Hela framsystemet dör ibland, basen dunkar på?!

101 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Som sagt, hela framsystemet dör ibland, men basen funkar fortfarande..
Allting har funkar felfritt, helt plötsligt så "kommer" det inget ljud, Stereon funkar,"spelar upp". Men inget ljud. Jaha, trodde bara det var lite glapp eller något så jag drog ut stereon och drog ut kablarna sen stoppade in dom igen, funkade, efter 2 veckor så dog det igen, gjorde samma sak igen, men icke.

Kopplade in en bas med slutsteg o "allt" man behöver, funkade hur bra som helst!
Efter tag så började det glappa igen och har inte fått ordning på det alls, har testat att dra i kablar o koppla in o "ut" igen och igen, och igen..
Det konstiga är att när framsystemet dör så funkar basen som vanligt, och har alltid gjort..

Kan det vara glapp i någon kabel till stereon eller är det batteriet? Känns ju konstigt att batteriet inte skulle klara av att spela, när det har gjort det innan..
Får damp. Någon som vet?!

MVH

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
26 november 2010
Det där känner jag igen. Hade det på en av mina bilar, och det var batteriet. Ena cellen var på väg och dö då.

Lev livet, det kan ta slut fort

101 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
okej..konstigt att det ibland funkar o ibland inte..har kört hela veckor med allt fungerande..känns väl som att batteriet skulle dött för länge sen, har ju varit så här i 2-3månader..

2 914 Inlägg
26 november 2010
har du separat steg till framsystemet??

är det AGU säkring (http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=256) till detta steg?? isf pröva byta säkring även om den ser hel ut och om man mäter funkar den, dom brukar kunna glappa..

101 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
nej det är ju original system där framme..har ju bara slutsteg till basen där bak..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 november 2010
Originalstereo också eller är den utbytt? Hur tar du signalen från den till steget?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

101 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
nej det är en pioner(stavning?) Kör med en vanlig stereo kabel, köpte ju ett sånt kitt på feltema..

101 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
problem kvarstår..har kört såhär sen aug..inte riktigt haft tid.. smile Men någon som har några nya tips? Är fortfarande så att framsystemet dör, men basen funkar..var även så in jag satte in basen..känns ju konstigt att det skulle vara batteriet eftersom jag har kört så länge..samt har aldrig haft problem att starta bilen, även i vinter..

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 januari 2011
glapp i kontakt/kabel från huvudenhet till framhögtalarna? Steget sitter väl på separat lågnivåkabel och glappar således inte för att framhögtalarna gör det.

1 230 Inlägg
26 januari 2011
mrpete skrev:
glapp i kontakt/kabel från huvudenhet till framhögtalarna? Steget sitter väl på separat lågnivåkabel och glappar således inte för att framhögtalarna gör det.

jo det låter vettigt men varför skulle då alla högtalare dö utom basen?hmm måste vara glapp i nån "sockerbit" nånstanns

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
26 januari 2011
De kan vara huvudenheten som är nått konstigt me, se om du kan hitta en annan. Kanske en kompis som har en liggande som du kan låna. Testa om problemet kvarstår.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

101 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
tack som fan för alla svar..ska kolla allt imon! smile Återkommer!
MVH

Sök