Japp. Oljan tar åt sig fukt å föroreningar så byte en gång om året oavsett körsträcka. Å kanske oftare ändå om man kör många korta sträckor
Jag fick höra annorlunda Ställde frågan också här på garaget..
Din olja var en månad gammal du kan gott köra på den å byta vid samma tid nästa år.... Alltså ett oljebyte om året. Du behöver inte byta den efter vintern bara för att den har stått. Det e tom mkt smartare å låta den stå på ny olja än att byta den när du tar ut den till våren å låta den stå med gammal olja.
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Japp. Oljan tar åt sig fukt å föroreningar så byte en gång om året oavsett körsträcka. Å kanske oftare ändå om man kör många korta sträckor
Jag fick höra annorlunda Ställde frågan också här på garaget..
Din olja var en månad gammal du kan gott köra på den å byta vid samma tid nästa år.... Alltså ett oljebyte om året. Du behöver inte byta den efter vintern bara för att den har stått. Det e tom mkt smartare å låta den stå på ny olja än att byta den när du tar ut den till våren å låta den stå med gammal olja.
Helt rätt, egentligen ska du alltid ställa undan bilen med ny olja. Gammal olja kan ha en lite lätt frätande värkan på lagerytor. Hur stor skillnad det egentligen gör vet jag inte men i teorin är det så.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...