På returen sitter något som ser ut som en liten säkerhetsventil och strålar ut lite diesel på motorn. Den får kallna nu innan jag rör den. Någon som sett en förut och vet vad som bör hända?
På 3 av inspruten sitter retur-rör, på det fjärde sitter en gummipropp som sprutar ut diesel när den är varm, otrevligt att köra med, kan den fusklagas tills en ny ev. går att köpa?
Jag provade vulktejp och istället för att spruta bakåt sprutar det nu till motorn. Svärfar säger att det är högt tryck, det bör väl vara strypt innan denna gummipropp?
Har du satt dit den biten som ska sitta där? Jag uppfattar det som att det är returen det läcker om och där ska inte vara högt tryck. Tror vulktejp kommer lösas upp av dieseln. Ska vara tätt med en slangbit med plugg i alt. en tät gummihätta.
Fixat, rep. dröjde då en bekant skulle komma hit idag med 2 hättor gratis, som säkerhet köpte jag ut en egen i måndags att jämföra med= mer som ligger och skräpar av bildelar som antagligen aldrig ska användas. Svårt när man ska städa