3819
Sök

Lek med tanken: Att vinna Jackpot på Lotto..

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Jag brukar ställa frågan till alla jag känner..

Vad skulle DU göra om du vann 250+ miljoner på lotto vaknade upp i morgon med ett mastercard laddat
med 250 millar?

Frågan är alltså, vad är det första du skulle shoppa?

Det kan vara vad som helst, allt ifrån en chokladbit på statoil till ett mindre land..

Vad hade ni spenderat pengarna på FÖRST?
Senast redigerat av Tokken (3 mars 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

412 Inlägg
3 mars 2011
Det absolut första jag skulle göra vore att köpa en rejäl kåk med allt därtill, fylla upp garaget med snö/vattenskoter, fyrhjuling och diverse drömbilar.

Köpa en mängd onödiga prylar till hemmet och garaget, skänka 50 miljoner till cancer forskning och 50 miljoner till hemlösa/diverse andra insamlingar.

Sen skulle jag leva på räntan (förhoppningsvis) och fortsätta med mitt jobb. Jag skulle aldrig sluta jobba om jag vann pengar, oavsett hur mycket det är. smile

135
├┼┼
24 R

1 827 Inlägg
3 mars 2011
Först hade jag köpt en fet villa att ha "så länge". Samtidigt hade jag köpt en tomt och anlitat en arkitekt för att påbörja mitt mansion, som naturligtvis ska innefatta inomhuspool, utomhuspool, biorum och integrerat garage med minst 8 platser.

Därefter är det väl bara att handla på sig bilar. Hade väl blivit en Ferrari 458, en Lambo LP700-4 och lite annat smått och gott.

Och sist men inte minst. Jag hade gjort framtiden säkrad för familj och vänner...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

433 Inlägg
3 mars 2011
KennethL skrev:
Det absolut första jag skulle göra vore att köpa en rejäl kåk med allt därtill, fylla upp garaget med snö/vattenskoter, fyrhjuling och diverse drömbilar.

Köpa en mängd onödiga prylar till hemmet och garaget, skänka 50 miljoner till cancer forskning och 50 miljoner till hemlösa/diverse andra insamlingar.

Sen skulle jag leva på räntan (förhoppningsvis) och fortsätta med mitt jobb. Jag skulle aldrig sluta jobba om jag vann pengar, oavsett hur mycket det är. smile

Kan bara hålla med.
1a jag skulle göra är att göra mig helt skuld fri!

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
KennethL skrev:
skänka 50 miljoner till cancer forskning och 50 miljoner till hemlösa/diverse andra insamlingar.

DET initiativet gillar jag!

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
KennethL skrev:
Jag skulle aldrig sluta jobba om jag vann pengar, oavsett hur mycket det är. smile

Inte jag heller skulle jag lugnt säga, MEN jag skulle jobba när JAG kände för det. smile

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

?
1 038 Inlägg
3 mars 2011
Tokken skrev:
KennethL skrev:
Jag skulle aldrig sluta jobba om jag vann pengar, oavsett hur mycket det är. smile

Inte jag heller skulle jag lugnt säga, MEN jag skulle jobba när JAG kände för det. smile

Men ja skulle inte jobba där ja jobbar idag.

Köpa en bil för mån-tor, en bil fre-sön, en bil till tjejen, hus med stort garage, göra min å tjejens familj skuldfria, köpa ett hus i ett varmt land, nya kläder, utomhus spa sen skulle vännerna få en trevlig resa.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

8 886 Inlägg
3 mars 2011
Låser och hänvisar till den här tråden
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=138733

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök