2797
Sök

Problem efter ha luftat koppling.. volvo 855

Himma skruare
1 250 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#1
Har precis byttat slavsylinder på min 850 för den andre la av. (Stanna kvar vid golvet.)
Har luftat den med en vaccum pump o nu när jag trycker ner pedalen ca 1 cm så börjar cylindern gå ut.
Den rör sig ganska långt ut. Vad jag vet så e det rätt "slaglängd".
Men när jag ska köra så när jag börja släppa kopplingen så tar den nästan direckt när jag släpper upp pedalen från golvet.
Kan det vara att jag behöver bytta hela kopplingen. Eller kan det fortfarande vara luft i systemet.
Har gått åt ganska mycke bromsvätska..
Senast redigerat av Gizmo_ (10 mars 2011)

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

8 253 Inlägg
10 mars 2011
#2
Du har under hela luftningen och efter haft koll så att inte vätskanivån vart eller är för låg?


Himma skruare
1 250 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#3
Jepp. jag har hela tiden haft vätska hela vägen upp i behållaren så den har varit toppad.
O när det har börjat sjunka undan så har jag fyllt på. Aldrig varit under max gränsen i alla fall.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

338 Inlägg
10 mars 2011
#4
Hade samma problem med min 850 efter att jag luftat kopplingen, Prova att pumpa in olja bakvägen via luftnippeln på slavcylindern med en oljekanna det funkade kanon för mig.


Himma skruare
1 250 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#5
Humm.. bakvägen verkar inte så bra tycker jag.
Men får jag inte rätt på det så jag väl prova det.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

8 253 Inlägg
10 mars 2011
#6
Att pumpa i från fel håll funkar. Annars så kan man skaffa en genomskinlig slang som passar på nippeln och dra den så att den mynnar ut högre upp än vad kärlet sitter och sen öppnar man nippeln. Man kan behöva pumpa till lite på pedalen, men sen sköter kapilärverkan resten. När nivån i slangen är densamma som i kärlet vet man att all luft är borta.


Himma skruare
1 250 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
#7
Ok.. Ja det får bli lördags göra då.. så får ja se om man kan få rätt på det.
Men kan det bara vara att det e luft kvar eller kan lamellen vara slut??

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar


Sök