3239
Sök

Skillnad 2jz gte genom åren? Etanolkonventera

88 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#1
Har två frågor som ja hoppas nån kan svara på smile

Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?

Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut?
Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.

/Oskar


245 Inlägg
4 mars 2011
#2
-96 kom vvti motorerna annars ska det vara samma spisar.

S.v.r

KHRacing
4 mars 2011
#3
Autogym skrev:
Har två frågor som ja hoppas nån kan svara på smile

Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?

Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut?
Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.

/Oskar

1600kg minimivikt har du att komma upp i... (330hk)

ja du har helt rätt.. nytt sprut = E85 ok

152 Inlägg
4 mars 2011
#4
KHRacing skrev:
Autogym skrev:
Har två frågor som ja hoppas nån kan svara på smile

Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?

Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut?
Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.

/Oskar

1600kg minimivikt har du att komma upp i... (330hk)

ja du har helt rätt.. nytt sprut = E85 ok

J-spec supran har 280 hk, hans bil väger 1370 kg man kan få ha 15kw/100 kilo alltså får han ha 281hk sen går det att vikta upp bilen till regbesiktning också.


KHRacing
4 mars 2011
#5
lillisGTI skrev:
KHRacing skrev:
Autogym skrev:
Har två frågor som ja hoppas nån kan svara på smile

Är det någon skillnad på 2jz-gte från -93 jämfört med någon nya, alltså ändrade dom något genom åren?

Sen har jag tänkt att få min bil till ombyggt fordon med en Supramotor, har läst i SFRO:s bygghandbok, men kan inte hitta vad som gäller om man vill köra med etanol är det då godkännt att köra med ett eftermarknadssprut?
Det står att när man byter motor ska man ha originalsprut, men har för mig att jag läste i någon bilsport att man kan byta till eftermarknadssprut när man etanolkonventerar.

/Oskar

1600kg minimivikt har du att komma upp i... (330hk)

ja du har helt rätt.. nytt sprut = E85 ok

J-spec supran har 280 hk, hans bil väger 1370 kg man kan få ha 15kw/100 kilo alltså får han ha 281hk sen går det att vikta upp bilen till regbesiktning också.

aha.. trodde alla supror hade 330hk &  330hk blir runt vikten jag nämnde..

88 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#6
KHRacing skrev:
ja du har helt rätt.. nytt sprut = E85 ok

Så det är helt lugnt att stoppa ner ett VEMS t.ex om man etanolkonventerar,
vill helst slippa köra med original sprut då jag ändå kommer byta sen.

/Oskar


323 Inlägg
19 mars 2011
#7
och de som skiljer på J-spec  o Euro-spec i motorn är att Euro- spec har NA kammarna
Så J-spec + NA kammar = Euro-spec, men reggas som en J-spec



Sök