gurenius skrev:
Ja, ska du ha ut så mycket effekt som möjligt ur A6 utan att det kostar för mycket i "andra änden" så är det 1.33 Ohm som gäller. Går man ner på 1 ohm så bör man fundera på att uppgradera med fler batterier, fetare generator etc. Blir fort dyrt att jaga den där sista effekten som du ändå inte kommer sakna...
Det är inte omöjligt att få både snärt och djup. En vanlig missuppfattning. En bra 12a klarar självklart båda.
Visst kan du tävla i Bassrace med en tolva, spelar ingen roll där då det är skicklighet och inte maxtryck som är det viktigaste! Tror även dbDrag har klasser för en bas.
PS: För enbart crank är inte UR12 ett jättebra val. Det går att klämma ur några db till ur basar som är mer lämpade för det. Däremot så låter UR väldigt bra och tillräckligt högt...
Okej nu hänger jag med helt och det stämmer som du säger, det lär bli dyrt om man ska behöva fixa allt det dära bara för att få sista effekten, och det verkar inte vara värt, + det lär bli dyrare än vad jag planerat så.
Okej det stämmer säkert, tyvärr så har jag inte upplevt det hitils med mina dubbla 12" då är det nästan enbart djupbas, självklart kan de bli ibland snärtig beroende på låtval men men.
Bassrace skickligheten, det visste jag faktiskt inte, trodde det gick ut på vem som kunde kräma ur mest bas, fast på vilket sätt menar du skickligheten då?
Crank, alltså vem som kommer upp i mest db, det stämmer va. Kicker är gjort för sådanna tävlingar, men de är inte så intressant, visst är det nice med bas, men man vill gärna höra av de sjunger osv
Jag har sådan beslutsångest när de gäller tävlingar, vet verkligen inte på vad för slags tävling jag ska lägga ner pengar till ljud osv, fast det märks nog
Tack för allt.
Mvh Pappi