3092
Sök

vad ska jag kolal i motor rummet?

44 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
ska köpa supra imorgon.. vad behöver jag kolla i motorn å så.. bara mest så allt e ok.... han har papaper på att den e nyservad men vill liksom ändå kolla!!

1 567 Inlägg
26 december 2006
emilwenliden skrev:
ska köpa supra imorgon.. vad behöver jag kolla i motorn å så.. bara mest så allt e ok.... han har papaper på att den e nyservad men vill liksom ändå kolla!!

Jag vill inte verka taskig men...Om du skall köpa en supra i morgon  och frågar "dagen"innan vad som behövs kollas.Så tycker jag du borde vänta med ett köp till du läst på mer om bilen och dess teknik.Det possitva och negativa.....

Så du inte blir lurad på något och åker på ett ekonomiskt bakslag.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

31 Inlägg
26 december 2006
Vad är det för modell? Ska man köpa en supra ska man vara noga med att motor och drivlina är OK för det är inte roligt att skruva med sad Kolla så den inte kokar, drar vatten, olja i vattnet. Lyssna om du hör något som låter konsligt, rasslande, vinade ljud eller dyligt. Är den renoverad och har bytta lager osv, så ska du ta reda på om det är orginallager eller piratlager,  kompis till mig rev motorn andra gången efter 4:de starten med endast tomgångskörning då firman han beställde delar av hade skaffat piratlager. Då hade slitbanan på lagret lossnat och hade massa flisor i hela motorn sad Efter lite efterforskning så var han inte ensam om det problemet. Är det automat så kolla så den växlar som den ska börjar den visa lite tecken på svaghet så går det fort sen innan det är renovering.

//JK

Att vara tvåa är att vara första förloraren

Sök