3550
Sök

Hjälp solfilms strul...

1 813 Inlägg
29 mars 2011
ja antingen har du skydds filmen kvar på toningsfilmen lr så har du kanske haft för mkt diskmedel i ditt vatten och rutan har varit kall under torkningstiden. klistret på filmen fäster inte så bra på kall ruta och vill då lossna och trilla av. en sprayflaska fylld med vatten och ca 2-3 droppar Yes Gröna diskmedel räcker gott och väl.  själv använder jag inte biltemas användbara solfilm då den sitter ett tag å så vevar folk ner rutan så släpper filmen i ett hörn lr i bakrutan trillar den ner när man spelar lite musik. men den e säkert bra den oxå men föredrar biltemas vanliga film aldrig haft problem med den filmen alltid funkat bra. visst lite teknik och lite svårare att ha att göra med en en dyr bra film. men vafan den pengen så lägger ja hellre några minuter extra smile rätt skoj att tona oxå bilen får ju sig ett rejält lyft snabbt och billigt=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Svetsare
3 150 Inlägg
29 mars 2011
Brådhis skrev:
ZonaX skrev:
Jag köpte "vindrutestreamer" på biltema i helgen, har torkat rutan, sprayar på rikligt med diskmedelvatten och skrapar ur allt. Men ändå släpper filmen inom ett dygn, vad fan är felet?!?!  mad

Denna är det:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … yddsfilm1/

Du har tagit av skyddsfilmen, va? En kompis hade exakt samma problem med sin film för typ 10 år sedan och då var det just skyddsfilmen på solfilmen som satt kvar!

//Brådhis

Kollade faktiskt inte detta, såg inte ut som om det var någon  roll  Men ska kika på det imorrn!

slowSwede skrev:
Mekonomen kan beställa hem Cfp film om man frågar.

Fast det var visst en streamer du ville ha....

Ne det måste inte vara streamer, går ju att skära till själv. Men vet du vad Cfp-filmen kostar?  Och är den bra eller?
Senast redigerat av ZonaX (30 mars 2011)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
29 mars 2011
dj_padde skrev:
ja antingen har du skydds filmen kvar på toningsfilmen lr så har du kanske haft för mkt diskmedel i ditt vatten och rutan har varit kall under torkningstiden. klistret på filmen fäster inte så bra på kall ruta och vill då lossna och trilla av. en sprayflaska fylld med vatten och ca 2-3 droppar Yes Gröna diskmedel räcker gott och väl.  själv använder jag inte biltemas användbara solfilm då den sitter ett tag å så vevar folk ner rutan så släpper filmen i ett hörn lr i bakrutan trillar den ner när man spelar lite musik. men den e säkert bra den oxå men föredrar biltemas vanliga film aldrig haft problem med den filmen alltid funkat bra. visst lite teknik och lite svårare att ha att göra med en en dyr bra film. men vafan den pengen så lägger ja hellre några minuter extra smile rätt skoj att tona oxå bilen får ju sig ett rejält lyft snabbt och billigt=)

Har en sprayflaska på typ 1 liter och kanske en tsk Yes. Tonade rutan i garaget, är väll typ 18 grader kanske.

Men biltemas vanliga film har alltså lim va? Kan man använda det tillsammans med såpvatten? eller neutraliseras limmet då?

Och ingen som testat MECAs film?

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Svetsare
3 150 Inlägg
30 mars 2011
ZonaX skrev:
Brådhis skrev:
ZonaX skrev:
Jag köpte "vindrutestreamer" på biltema i helgen, har torkat rutan, sprayar på rikligt med diskmedelvatten och skrapar ur allt. Men ändå släpper filmen inom ett dygn, vad fan är felet?!?!  mad

Denna är det:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … yddsfilm1/

Du har tagit av skyddsfilmen, va? En kompis hade exakt samma problem med sin film för typ 10 år sedan och då var det just skyddsfilmen på solfilmen som satt kvar!

//Brådhis

Kollade faktiskt inte detta, såg inte ut som om det var någon  roll  Men ska kika på det imorrn!

Okej, pinsamt är det men måste erkänna att plastfilmen satt kvar  roll   Trodde inte det va någon då jag inte hittade nån skarv.

Men nu till ett nytt akut problem, svängde iväg och köpte en rulle solfilm och har försökt få på det på bakdörren 3ggr. Varje gång så är det problem när jag ska skära ut filmen så den passar riktigt, den vill liksom inte böja sig när man sätter den mot fönsterlisten.
Vilket resulterar i att det blir en väldigt ojämn kant. Vilket i sin tur resulterar att man lägger ovankanten på filmen för att sen rulla upp rutan för att komma åt nederdelen och då fastnar den i tätningslisten och rullar upp sig!         

Hur fan ska man bära sig åt?!?!  madmad

100% ninja
342 Inlägg
30 mars 2011
ta ut rutan?

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

223 Inlägg
30 mars 2011
Runt 600 kronor för en rulle 51*300 cm.
Ca 800 för en rulle 76*300.

Kolla länken jag lade in ovan, den förklarar hur man skall gå tillväga ganska tydligt. Att det sedan är ganska pilligt för att få det 100% det är en annan sak. Gör precis som den där killen säger i instruktionsklippen. Tvätta rutorna ordentligt, ordentligt. Använd en stark lampa på insidan både när du skär till och när du placerar filmen. Lätt att se skavanker med en lampa på insidan.

Men som sagt, kolla länken.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
1 april 2011
Det tråkiga med billiga solfilmer är att de bleks i solen. Efter några år är de mest lila och fula. Man får vad man betalar för.

Har slutat med att kleta med solfilm själv, finns firmor till sådant. Min nyinköpta bil står just NU på Skyltia och får toning, hämtas i eftermiddag.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök