3143
Sök

S40 sänkningssats

59 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
ingen som har en sänkningssats till s40 liggande? mvh mattias

3 860 Inlägg
8 april 2011
Min bror har precis bytt sitt väghållningskit mot coilovers! Så han har både hårdare dämpare o sänkfjädrar liggandes!
detta kitt: http://www.xtremt.se/?artnr=700511&cat_id=766

Ta ett snack med honom, är dock inte hemma igen föränn söndag kväll tror ja!

http://www.garaget.org/Elot

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

59 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
tror du han säljer fjädrarna separat? mvh mattias

388 Inlägg
9 april 2011
Coilovers har speciella fjädrar anpassade till dämparna och passar således inte till orginaldämparna,sen är det olika fjädrar till fas1 men inte årsmodell 2000 som har andra fjädrar och sedan har du en tredje till fas 2:orna går säkert att hitta begagnat men dom är ju inte så dyra nya glöm inte hjulinställning efteråt bara wink Kan rekomendera H&R fjädrar såna hade jag på min V40 och var mycket nöjd köpte mina på Autotech i Trollhättan och dom monterar även om du vill det sedan ligger Vianor vägg i vägg så man kan göra hjulinställning på en gång man bör nog boka tid dock wink

3 860 Inlägg
9 april 2011
Ja, tror inte han säljer endast fjädrarna..  Och för väghållningens skull tjänar man på att byta dämpare också. Men vill man bara ha sänkfjädrar så är dom ju intealls dyra som nya! ca 2 000:- för helt ny.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

517 Inlägg
9 april 2011
yoppe skrev:
Coilovers har speciella fjädrar anpassade till dämparna och passar således inte till orginaldämparna,sen är det olika fjädrar till fas1 men inte årsmodell 2000 som har andra fjädrar och sedan har du en tredje till fas 2:orna går säkert att hitta begagnat men dom är ju inte så dyra nya glöm inte hjulinställning efteråt bara wink Kan rekomendera H&R fjädrar såna hade jag på min V40 och var mycket nöjd köpte mina på Autotech i Trollhättan och dom monterar även om du vill det sedan ligger Vianor vägg i vägg så man kan göra hjulinställning på en gång man bör nog boka tid dock wink

1. Läs igen, hans bror hade BYTT till coilovers och hade väghållningssatsen liggandes.

2. Har "punkt-knappen" gått sönder på ditt tangentbord?

388 Inlägg
9 april 2011
ErikAxelsson skrev:
yoppe skrev:

1. Läs igen, hans bror hade BYTT till coilovers och hade väghållningssatsen liggandes.

1.Läste och uppfattade lite fel har hänt fler en mig 01.49 på en fredag natt,men en del är tydligen ofelbara. Nu ställde ju inte ens du frågan och även om jag svarade med ett fel svar på frågan gav jag viss information som kan vara bra att veta om man söker sänkfjädrar till S/V40 och forumet har en sökfunktion som många använder och därför tar jag inte bort inlägget.Kan ju även vara så att trådskaparen söker på fler ställen och då ser jag inget fel i lite information.

2.Kan du inte läsa om det inte finns punkt med eller har du missuppfattat att detta är ett motorforum och inte svenska rättstavnings klubbens hemsida,eller skall du bara helt enkelt vara bror duktig?
Senast redigerat av yoppe (9 april 2011)

517 Inlägg
14 april 2011
yoppe skrev:
ErikAxelsson skrev:
yoppe skrev:

1.Läste och uppfattade lite fel har hänt fler en mig 01.49 på en fredag natt,men en del är tydligen ofelbara. Nu ställde ju inte ens du frågan och även om jag svarade med ett fel svar på frågan gav jag viss information som kan vara bra att veta om man söker sänkfjädrar till S/V40 och forumet har en sökfunktion som många använder och därför tar jag inte bort inlägget.Kan ju även vara så att trådskaparen söker på fler ställen och då ser jag inget fel i lite information.

2.Kan du inte läsa om det inte finns punkt med eller har du missuppfattat att detta är ett motorforum och inte svenska rättstavnings klubbens hemsida,eller skall du bara helt enkelt vara bror duktig?

1. Självklart! Ville bara göra dig uppmärksam på att du svarat på en fråga som inte ställts, allt för vi ska slippa spinna vidare på frågor som inte är relevanta. Då blir tråden, likt många andra, nerskräpade.

2. inga kommentarer big_smile

Sök