2921
Sök

Lite frågor ang "kina" turbos

2 174 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Tjena, jag är sugen på en ny turbo, har kollat in en kina turbo t3/t4 med t3 fläns, den bör ju passa mer eller mindre rakt på 850in, prata med turbomeck dom har en fläns som gör att man kan använda orginal grenrör utan att plana det, då det är lite koniskt orginal.

Jag är inte så jätte hemma på det där med turbos så vill fråga, det sitter en v bands klämma i mitten av turbon till avgashuset, och bultar till kompressorhuset, kan man flytta dessa för justera så turbon passar på min bil? eller blir det helt fel med balansering m.m av axeln m.m. Borde inte va nån större fara och släppa v bandsklämman sen vrida turbo ett halvt varv kan man tycka, men lika bra man frågar innan så man inte står där med skägget i brevlådan.

Tycker inte det är värt flera tusen för en begnangnad turbo när man får en ny komplett med flänsar till dp och hela paktet för under 3 tusen, jag tror inte det är någon värsting eller mirakel turbo så spara dom kommenterna till nån annan, men den borde nog hålla måttet runt 300 hk iaf.

Alla som har monterat KINA turbos på era volvo 850, s60, s70 mm skriv gärna vilken modell ni köpt och om ni vart nöjda, och framför allt vilka modifikationer ni fick göra för det skulle passa!

Tack!

42 Inlägg
11 maj 2011
www.turbobanditen.se! -> turboaggregat. Kolla in TB58. All info finns på sidan. Bara hört bra kritik från folk som köpt från TB

Sök