3170
Sök

745 glt 16v går dåligt på tomgång

35 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
tjenare: har ett problem, min volvo745glt 16v går dåligt på tomgång, men inte när jag kör.
ska tillägga har haft kamremshaveri, men toppen är åtgärdat på verkstad, har monterat alla delar med nya packningar överallt. har även rengjort tomgångsmotorn,bytt lmm. när den går på tomgång så tuffar den lite oroligt i avgasröret, vad kan vara fel någon som vet

VD Hammar
613 Inlägg
11 april 2011
Tändelar kanske

MVH Johan

35 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
har kollat detta och bytt ingen skillnad, skall tillägga att det är automatlåda på bilen,när man kör märks inget men när man bromsar in och stannar med driven i så stannar motorn , pga låg tommgång
                             mvh anders
Senast redigerat av Andenkommer (12 april 2011)

35 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
ny fråga har bytt alla slangar till insuget även vacumslangar.fortfarande låg tomgång och ett vinande ljud
(vichlande) när den går.  någon som kan komma med förslag mvh anders:/

747 Inlägg
15 april 2011
Ge den några felkoder ?

Älgahäng Räjsing Club

35 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
den ger inga felkoder mvh anders

59 Inlägg
15 april 2011
har du kollat så den går på alla cylindrar på tomgången, hade de problemet på min gamla bmw. men gick hur fint som hellst när den inte stog på tomgång!

675 Inlägg
35 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
har nya packningar till topp och insug. konstigt om nya packningen är trasig
samt alla stift fungerar testat genom borttagning av tändhatt

675 Inlägg
15 april 2011
Okej, för min bror hade samma problem med sin 945:a (dålig tomgång och ven vid gaspådrag) sen bytte vi packning och sen dess har den funkat kalas smile

35 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
ok skall kolla detta, undrar om man kan limma insugspackningen med packningsklister eller ska jag låta bli det. hinner kanske inte nu i helgen men till påsk hinner jag detta då jag har långledigt hör av mig mvh anders

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
16 april 2011
prova att spruta startgas runt insuget vid dess packningar och slangar och se om motorn reagerar nånstans.

en del motorer går upp i varv och en del går ner i varv har jag erfarenhet av men man får en reaktion i alla fall och det är det som är viktigast.

Kolla även oringarna vid spridarna.

//Per-Arne

35 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
har kollat allt med startgas inget händer, kom med mera förslag jag behöver det
börjar bli lite trött på bilen snart kör jag över den ned en lastmaskin mvh anders

Sök