Hej! Har nyss installerat färdigt ljudet i bilen, dock så startar den inte nu. Jag ska ge er en kort historia om hur allt gått till.
Först köpte jag allt ljud med stereo, bad en arbetskamrat installera det åt mig, efter ett tag ringer han och säger att bilen inte startar, detta skedde under installationen av ljudet. Den går på startmotorn men motorn startar aldrig.
Jag var snabbt på plats för att undersöka, kollade i motorn och vickade på lite kablar och komponenter och plötsligt startade den igen, därefter gjorde vi rent kontakterna på tändkabeln.
Efter några dagar började stereon krångla, något kortslöt och ett par kablar hade åkt isär vilket innebar att ena högtalaren ej lät. Jag var tvungen att fixa det själv, så jag tog bort panelen och tog fram alla kablar så dom var nåbara, tog även av dörrsidan för att kunna dra nya kablar.
Det började regna så jag var tvungen att backa in bilen i carporten. Precis när jag ska till och stänga av bilen så märker jag att motorn bara dör, och när jag provar starta den igen så går den inte igång utan går bara på startmotorn, precis som när jobbpolarn installerade ljudet. Notera att jag vid tillfället då motorn stannade så hade jag fortfarande mittenpanelen bortskruvad och alla sladdar framme.
Nu är ljudet installerat och fungerar, dock så startar inte bilen, så jag kommer ingen vart. Vad kan felet vara? Kan det vara tändningslåset som strular eller någon kabel dit som lossnat? Något bör det ju vara som finns på något vis anslutet eller i närheten av mittenpanelen då det händer varje gång som jag är där och pillar.
En annan sak, tändningslåset hakade sig förut idag (då allt var som det skulle) så nyckeln stod kvar på startläget och startmotorn gick, den ska ju fjädra tillbaka av sig själv, men var tvungen att vrida tillbaka den själv. Bara så ni vet ifall att tändningslåset måste bytas av någon anledning.
Hjälp?