Tjena, är så att jag ska beställa nya däck till mina fälgar. Måtten på fälgarna är 235/35/19. Nu är frågan den vad jag ska ha för storlek på däcken? har kollat på däckonline att de har billiga däck.
Men frågan är om man vågar strecha de däcken? samt hur mycket smalare jag ska beställa? Funderar på om jag ska ha 225 eller 205or. Vilket funkar bäst?
du kan ju inte kolla på däcken vad du har för storlek på fälgen... 19" stora, men hur breda är dem? brukar stå på baksidan av fälgen (du får demontera) eller måtta så du får ett ungefär med måttband/tumstock. Här kan du kolla olika däckdimensioner på olika stora och breda fälgar http://www.tyrestretch.com/ , men då gäller det ju att du vet hur breda dina fälgar är i "
Regga dig på www.oijoij.com också om du inte redan är med där
Sökte runt lite, är det fälgarna du har på bild så är de troligen 8.5" breda
du kan ju inte kolla på däcken vad du har för storlek på fälgen... 19" stora, men hur breda är dem? brukar stå på baksidan av fälgen (du får demontera) eller måtta så du får ett ungefär med måttband/tumstock. Här kan du kolla olika däckdimensioner på olika stora och breda fälgar http://www.tyrestretch.com/ , men då gäller det ju att du vet hur breda dina fälgar är i "
Regga dig på www.oijoij.com också om du inte redan är med där
Sökte runt lite, är det fälgarna du har på bild så är de troligen 8.5" breda
Om du läste allt jag skrev så står det att fälgarna är 235breda med 35profil.. Alltså 9.25" breda
På tyrestretch finns det inga bilder på de måtten ja har, inte ens i närheten finns endast på mycket mindre däck..
Vill du ha tyskstuk på nya däcken och du har en 9" fälg så skulle jag säga 215/35-19 Jag har 225/35-18 på mina bakfälgar och dom lutar inåt lite inte överdrivet mycke så jag skulle nog gå ner på 215/35
Vill du ha tyskstuk på nya däcken och du har en 9" fälg så skulle jag säga 215/35-19 Jag har 225/35-18 på mina bakfälgar och dom lutar inåt lite inte överdrivet mycke så jag skulle nog gå ner på 215/35
Alltså inget illa menat, men måtten du skrev ut är ju mått på ett däck? försöker bara hjälpa dig ju Lättare om du skriver hur stora fälgarna är i tum (och inte har mätt på däcken om du gjorde det) i 19" va smalaste däcken jag hittade 215/35-19 så hade kört på det. Vill du har mer stretch får du gå ner i fälgdimension
Alltså inget illa menat, men måtten du skrev ut är ju mått på ett däck? försöker bara hjälpa dig ju Lättare om du skriver hur stora fälgarna är i tum (och inte har mätt på däcken om du gjorde det) i 19" va smalaste däcken jag hittade 215/35-19 så hade kört på det. Vill du har mer stretch får du gå ner i fälgdimension
Ursäkta om det var luddigt skrivet Ja men det lutar mot att det blir 215 däck då, får bara hoppas att däckfirman inte klagar på att det inte går att motera, men det borde inte vara några problem eller?
Jag sätter en spade potatis på att de är 8.5" breda kör på 215/35-19 så blir det som du ser på tyrestretch, vill du har mer stretch får du helt enkelt fixa mindre fälgar :I
Dom är dåliga och bekväma av sig om dom inte klämma på såna däck. får själv av en kompis och klämma på mina däck visst de är lite mer jobb än ett 165/65-15