2988
Sök

Montera t5a i en s70 glt årsmodell 98

2 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
tjena! har en s70 glt årsmodell 98, som jag fixat en del med som jag tänkt hänga i en t5a i. nått speciellt man måste tänka på? antar att man måste byta kabelhärva, bromsar, låda, drivaxlar, boxar mm. tänkte mest också om motorn passar rakt i eller om andra modefieringar kan behövas? går det eventuellt att ha samma låda kvar?? eller blir den för klen? är väldigt taksam för alla svar och tips som kan fås. mvh jonte!

1 798 Inlägg
15 augusti 2011
kommer ju aldrig gå o besikta så köp en me t5 från början de är många gånger billigare o enklare

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

2 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
klart det måste gå att besikta den. är bara att typa om den ju. mycket jobb jag vet, men det spelar ingen roll. och ja mycket enklare är det med t5 från början. men har lagt ner så mycket tid på bilen så har inte lust att göra mig av med den.

515 Inlägg
15 augusti 2011
frdde85; är du rolig eller? tongue varför skulle det inte gå att besiktiga den?

§9 Annonsering gäller även signaturen!

1 798 Inlägg
15 augusti 2011
Ja jag var väl rolig hehe som ombyggt fordon kanske ja men vill du lägga ner allt de jobbet så

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

85 Inlägg
16 augusti 2011
Hela drivlinan och bromsar måste bytas. Sen är det inte säkert att den går igenom som ombyggd fordon, just för att det är så närbesläktat inom motorfamiljen.

998 Inlägg
16 augusti 2011
Läste en om en kille som skrev till bilsport om samma sak och srfo svarade att det går men du måste byta mer än bara bromsar för att få det godkänt som ombyggt fordon. Så det blir billigare att köpa en original T5. Det var vad dom sa.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Sök