Det är väldigt avancerat och svårt att konvertera en bil om man inte har någon aning om vad man sysslar med.
köp en stark sugmotorbil, bmw 540 lr ngt sånt så har du gott om kraft från början.
Eller en färdig turbobil som du kan chippa och fixa med och lära dig efter hand.
Bilarna kommer gå sönder för det gör dom alltid förr eller senare med en aggressiv körstil.
Så det du bör tänka på är att det ska gå lätt att meka med bilen och du ska kunna få tag på reservdelar.
Bakhjulsdrivet är att rekomendera för att FWD är så jävla tråkigt medans även den slöaste 740n är jätterolig så fort det har regnat lite.
740 turbo 182 hk orginal och för 1500 så får du 240 hk. En fräsch bil går på runt 15-20k.
Jag tror att i denna prisklassen så är volvo 740/940 turbo det bästa och mest prisvärda du kan hitta.
Annars är saab 9000 ett bra alternativ, speciellt aeron har väldigt trevlig inredning tycker jag. Något som 740 inte har. Men 9000 rostar å andra sidan mkt lättare och så är dom ju framhjulsdrivna.
Om det var mina pengar så hade jag lagt dom på en Fin icke trimmad bmw med en stor motor, typ 540 lr liknande, inte en M3a för dom är enligt mig så sjukt eftertraktade att du får ett vrak för 50k.
Eller så lägger du pengarna på en 740/940. Leker lär dig sladda och njuter av livet, bilen går sönder men det kostar 200 kr på skroten lr biltema för nya delar. Du lär dig garanterat att skruva och gamla volvo är väldigt lättmekade.
Dom 30k du har över efter att ha köpt bilen kan du spara tills det att du känner att du vill ha en snyggare och snabbare bil och väljer att lacka om bilen, trimma motorn lr köpa en ny bil.
Eller så kan du använda 10k till att köpa saker som du kan ta med dig till nästa bil, tex ett riktigt fett ljudsystem lr snygga fälgar.
740/940 är för dig som nybörjare den bästa bilen du kan få tag på tror jag och om du väl köper en och kan komma över det mentala med raggarstämpeln som finns runt gammla volvos så kommer du vara riktigt nöjd.
Kan du inte det så köp en dyr stor bmw men jag tror inte du får roligare i den än en gammal volvo.