Frågor ang. personlig reg.skylt.

9Femma
20 oktober 2009 · 342 Inlägg

Gällande att de nya spoilern etc inte lämnar utrymme för en stor skylt och att detta skulle vara ett argument till varför man måste ha en liten "USA"-skylt:

Detta fungerar inte.
Vid ombyggnad av fordon är du som ägare skyldig att tillgodose att det finns plats för den skylttyp som bilen är typad med.
Så om det inte får plats är det, enligt Transportstyrelsen, bara att göra plats eller låta bli att bygga om från första början.

Men det finns ett par trick att få äkta små "USA"-skyltar.
Har lyckats få det till både en Saab 900 och en Mercedes, trots att ingen av dem var godkända med små skyltar ...
Ska ge mig på att skaffa det till Porschen också nu hade jag tänkt ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
soyd
20 oktober 2009 · 1 853 Inlägg

Hela listan med upptagna personliga skyltar (2007-08-05) dock verkar den inte uppdateras mera... sad

Såg att "BJÖRK" enligt listan vart ledigt: 2009-02-14 var det då du högg den direkt Bjork wink ?

/mvh soyd

ichibon mmm, blåbärssoppa.
20 oktober 2009 · 616 Inlägg

Nån som vet vilka MABI-bilarna är?? Ot men jag har undrar flera år, man ser dom ju överallt...

/ichi
MilleN
20 oktober 2009 · 9 108 Inlägg

ichibon skrev:
Nån som vet vilka MABI-bilarna är?? Ot men jag har undrar flera år, man ser dom ju överallt...

Du kan inte ha agerat så mycket under alla dessa år i ovetskap, två sekunder efter google "Mabi Mora" så kommer detta fram: http://www.mabihyrbilar.se/station/043

roll

soyd
20 oktober 2009 · 1 853 Inlägg

ichibon skrev:
Nån som vet vilka MABI-bilarna är?? Ot men jag har undrar flera år, man ser dom ju överallt...

Hehe inte för att låta taskig så men, damen bor i mora och har inte koll på det wink ?

/mvh soyd

Wiechert tysk.
20 oktober 2009 · 592 Inlägg

soyd skrev:

ichibon skrev:
Nån som vet vilka MABI-bilarna är?? Ot men jag har undrar flera år, man ser dom ju överallt...

Hehe inte för att låta taskig så men, damen bor i mora och har inte koll på det wink ?

/mvh soyd

Nej livet är inte lätt när det är svårt.
Ibland tänker man inte tillräckligt långt. Jag har missat rätt självklara saker när jag läst på bilar jag med ^^

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Bjork OEM <3
20 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

soyd skrev:
Hela listan med upptagna personliga skyltar (2007-08-05) dock verkar den inte uppdateras mera... sad

Såg att "BJÖRK" enligt listan vart ledigt: 2009-02-14 var det då du högg den direkt Bjork wink ?

/mvh soyd

Knepigt att den var upptagen i somras säger jag då tongue Ärligt talat, fan va knepigt? yikes

OEM <3
matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 oktober 2009 · 2 973 Inlägg

Bjork skrev:

soyd skrev:
Hela listan med upptagna personliga skyltar (2007-08-05) dock verkar den inte uppdateras mera... sad

Såg att "BJÖRK" enligt listan vart ledigt: 2009-02-14 var det då du högg den direkt Bjork wink ?

/mvh soyd

Knepigt att den var upptagen i somras säger jag då tongue Ärligt talat, fan va knepigt? yikes

Enligt https://secure1.ore.vv.se/persskylt/Ledigt.aspx är BJORK ledigt, men BJÖRK upptaget.

Sen är det ju "bara" 10 års giltighet på dom där, så vissa dyker kanske upp då och då.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Bjork OEM <3
20 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

matteeee skrev:

Bjork skrev:

soyd skrev:
Hela listan med upptagna personliga skyltar (2007-08-05) dock verkar den inte uppdateras mera... sad

Såg att "BJÖRK" enligt listan vart ledigt: 2009-02-14 var det då du högg den direkt Bjork wink ?

/mvh soyd

Knepigt att den var upptagen i somras säger jag då tongue Ärligt talat, fan va knepigt? yikes

Enligt https://secure1.ore.vv.se/persskylt/Ledigt.aspx är BJORK ledigt, men BJÖRK upptaget.

Sen är det ju "bara" 10 års giltighet på dom där, så vissa dyker kanske upp då och då.

Den satt iaf på Audi Q5 i somras den jag äger nu smile skitsam, den är MIN nu mohahaha lol

OEM <3
SOLFILM Ocean Race NR:1
20 oktober 2009 · 475 Inlägg

Väljer man personlig skylt med 7 bokstäver, så går det ej att få den i liten skylt!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
Bjork OEM <3
20 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

SOLFILM skrev:
Väljer man personlig skylt med 7 bokstäver, så går det ej att få den i liten skylt!

Har för mig (ej helt säker) men att det är max 5 bokstäver som gäller om du ska ha liten..

OEM <3
soyd
20 oktober 2009 · 1 853 Inlägg

SOLFILM skrev:
Väljer man personlig skylt med 7 bokstäver, så går det ej att få den i liten skylt!

Sant... Kanske dock bli möjligt snart nu då dom tar bort skattelappen så finns ju utrymmet...

/mvh soyd

ichibon mmm, blåbärssoppa.
20 oktober 2009 · 616 Inlägg

MilleN skrev:

ichibon skrev:
Nån som vet vilka MABI-bilarna är?? Ot men jag har undrar flera år, man ser dom ju överallt...

Du kan inte ha agerat så mycket under alla dessa år i ovetskap, två sekunder efter google "Mabi Mora" så kommer detta fram: http://www.mabihyrbilar.se/station/043

roll

Nope, aldrig påstått att jag agerat.. Menade inte heller bara i Mora utan sett dem överallt.

Men tack för ett trevligt svar, jag sparade två sekunder av mitt liv tack vare dig! big_smile

/ichi
Tribbe SAAB♥SUBARU
2 september 2011 · 1 636 Inlägg

Identifieringsmärket? Använder ni det? Var placerar ni det? Hur ser det ut monterat? Bryr sig polisen ifall det inte skulle sitta på bilen?

Vad hjälper märket till? Söker man på skylten så får man ju fram allt som står på det där skit fula märket ändå... jag förstår helt enkelt inte syftet med det..

Märket är ju hur stort som helst och förstör ju allt...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
NiKeMaN Entreprenör
2 september 2011 · 1 286 Inlägg

Jag har kört utan identifieringsmärke i 6 år nu och har blivit stannad ett gäng gånger både i rutinkontroller och för mindre trafikbrott. Ingen som sagt ett ord om denna klisterlapp.

// Niklas Johansson
Brådhis * Voff voff *
2 september 2011 · 10 326 Inlägg

Tribbe skrev:
Identifieringsmärket? Använder ni det? Var placerar ni det? Hur ser det ut monterat? Bryr sig polisen ifall det inte skulle sitta på bilen?

Vad hjälper märket till? Söker man på skylten så får man ju fram allt som står på det där skit fula märket ändå... jag förstår helt enkelt inte syftet med det..

Märket är ju hur stort som helst och förstör ju allt...

Jag använder mitt och har satt det längst ner till höger i vindrutan. Både polis och besiktning har vid varje tillfälle frågat var jag satt det och när jag pekat har dom gått och tittat på det.

I reglerna står att det ska fästas på bakersta rutan på höger sida eller på annan lämplig plats, och jag tycker att vindrutan är en lämplig plats, så där får det sitta.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Tribbe SAAB♥SUBARU
3 september 2011 · 1 636 Inlägg

Okej, vad händer om man inte monterar märket? Blir fordonet helt olagligt då och alla försäkringar osv slutar gälla? Eller får man någon typ av böter?
Där du satt ditt märke Brådhis syns det utifrån hela tiden då? Eller måste man gå fram och kolla?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Brådhis * Voff voff *
3 september 2011 · 10 326 Inlägg

Tribbe skrev:
Okej, vad händer om man inte monterar märket? Blir fordonet helt olagligt då och alla försäkringar osv slutar gälla? Eller får man någon typ av böter?
Där du satt ditt märke Brådhis syns det utifrån hela tiden då? Eller måste man gå fram och kolla?

Vet inte riktigt vad jag ska svara...?! Det syns förstås hela tiden om man står så att man kan se det... smile Kika på bilderna på min bil (V70:in) så ser du ju hur mycket det syns i olika vinklar. Märket sitter där på alla bilder.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Bobzza
4 september 2011 · 273 Inlägg

Jag har heller inte lappen, har blivit stoppad ett par gånger och polisen har aldrig sagt något om det, fick däremot en 1:a på bilprovningen för det saknades och har blivit stoppad någon gång efter det i alkotest och då sa de inget heller, det som händer är att jag får ombesiktning om de skulle orka bry sig. Nästa gång på bilprovningen så sätter jag dit det sedan tar jag bort det, sjukt fult märket och skulle strunta i personliga plåtar om man skulle ha det på bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang