2751
Sök

Fel namn på fortkörningsböterna

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Fick 3200:- i böter sad och dumt nog erkände jag. Hur som helst så står det att jag heter Pettersson men mitt riktiga efternamn är Ryttersson. Kan jag överklaga på grund av detta ? "du har gjort fel, betala" Undanbedes..

7 381 Inlägg
10 september 2011
vad har du skrivit på boten?? har du skrivit det rätta namnet så åker du nog dit endå,, annars kan du kanske slippa

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Jag har inte skrivit mitt namn. så det står att böterna är utfärdade till Pettersson. Personnumret är ju rätt dock.

7 381 Inlägg
10 september 2011
svårt att säga,, låtsas som det regnar,, å vänta med påminnelsen,, om det ens kommer nån wink

STREETRACER
892 Inlägg
10 september 2011
Har du skrivit fel namn med mening så kan det juh kanske räknas som "förfalskning"?  wink

Bmc Crew

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Jag har inte skrivit fel. det är polismannen som skriver hela boten , sedan får jag skriva under.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 september 2011
Sketstopp24v skrev:
Har du skrivit fel namn med mening så kan det juh kanske räknas som "förfalskning"?  wink

Som jag förstår det är det ju inte han utan snuten som skrivit namnet...

Men det verkar ju som om det finns lite chans att få det nerlagt, man vet ju inte om polisen skrivit fel namn eller fel personnummer wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
Men det verkar ju som om det finns lite chans att få det nerlagt, man vet ju inte om polisen skrivit fel namn eller fel personnummer wink

Precis. Ingen som varit med om liknande ?

STREETRACER
892 Inlägg
10 september 2011
har polisen skrivit fel så brukar det bli fel... och vid en eventuell överklagan så får polisen skylla sig själv wink för det finns ingen vid det namnet som har det personnumret... alltså, så är det inte du wink  så om du skulle ge fan i att betala... och sen när dem ska lämna ärendet till fogden så finns det ingen sån person att lägga skulden på..  wink

Har inte varit med om det själv men folk i min närhet har varit med om liknande... och man har läst en del andra trådar om sånt här där det slutat så iaf smile Men dem har kanske nåt kryphål nuförtiden, ring o snacka med en advokatfirma annars om vad som gäller...  lycka till!

Jag trodde först att du hade skrivit fel namn för att jävlas med dem wink fel av mig!

Bmc Crew

6 170 Inlägg
10 september 2011
ryttersson skrev:
Sketstopp24v skrev:

Visste inte att jag heter Sketstopp tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
har polisen skrivit fel så brukar det bli fel... och vid en eventuell överklagan så får polisen skylla sig själv wink för det finns ingen vid det namnet som har det personnumret... alltså, så är det inte du wink  så om du skulle ge fan i att betala... och sen när dem ska lämna ärendet till fogden så finns det ingen sån person att lägga skulden på..  wink

Har inte varit med om det själv men folk i min närhet har varit med om liknande... och man har läst en del andra trådar om sånt här där det slutat så iaf smile Men dem har kanske nåt kryphål nuförtiden, ring o snacka med en advokatfirma annars om vad som gäller...  lycka till!

Jag trodde först att du hade skrivit fel namn för att jävlas med dem wink fel av mig!

Låter bra. Då ska jag ge det ett försök. Som jag har förstått det så riskerar jag inga extra påföljder för att jag överklagar ?

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
ryttersson skrev:
Sketstopp24v skrev:

Visste inte att jag heter Sketstopp tongue

Det är inte alltid lätt att skriva rätt namn winkwinkwinkwink

509 Inlägg
10 september 2011
Nu är det 20 år sen jag fick böter men står det inte att man intygar att ovanstående uppgifter är riktiga på böteslappen.
Hur fort körde du?

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Nej , det står att man erkänner förseelsen. körde 98 på 70-väg. Klarade körkortet med 3 kmh cool rutin

6 170 Inlägg
10 september 2011
ryttersson skrev:
Nej , det står att man erkänner förseelsen. körde 98 på 70-väg. Klarade körkortet med 3 kmh cool rutin

Har jag bråttom någonstans brukar jag faktiskt lägga mig två KM/H under "bli-av-med-körkortet-hastighet"...

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
TBOC_Razor skrev:
ryttersson skrev:

Har jag bråttom någonstans brukar jag faktiskt lägga mig två KM/H under "bli-av-med-körkortet-hastighet"...

Kostar ju dock ändå 3600, och så bråttom har man väl aldrig till något att man hellre betalar det än kommer lite för sent, om inte frun ligger i baksätet och klämmer fram en unge wink
Senast redigerat av Andromeda (10 september 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
Jämför med fel registreringsnummer eller bilmodell på en p-bot, det håller ju inte i rätten. Du bör ju klara dig. Men nu är ju Polisens syn på böter att det ska väcka eftertanke, inte fylla på kassan, så syftet är ju ändå uppnått. För du har ju lärt dig en läxa? wink

454 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Andromeda skrev:
TBOC_Razor skrev:
ryttersson skrev:

Kostar ju dock ändå 3600, och så bråttom har man väl aldrig till något att man hellre betalar det än kommer lite för sent, om inte frun ligger i baksätet och klämmer fram en unge wink

Precis, Jag lever på CSN plus extrajobb (som jag var påväg till när jag fick boten) Så jag gör gärna ett besök om jag sparar 3200 spänn på det.

6 170 Inlägg
10 september 2011
Andromeda skrev:
TBOC_Razor skrev:
ryttersson skrev:

Har varit en jävla massa gånger in till akuten med ungarna, tror vi var på akuten tre gånger samma vecka en gång. Med olika ungar såklart tongue

En annan gång (antagligen det fortaste jag kört) körde jag cirka 3,5 mil på tolv minuter men då var det inga två KM/H under roll

Men det jag menar är att böter är en sak men att få böter plus bli av med kortet är en helt annan då man inte kan ta sig till jobbet, kan inte storhandla osv och det kostar mycket mer än en bot på 3600kr.

Och nej, jag är ingen fartgalning som "har bråttom" överallt utan jag är som dom flesta, ligger oftast 10-15KM/H över gränsen men ibland tom under den.

Sök