3443
Sök

slutsteg till Infinity Reference 1040W 10"

240 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
har precis skaffat bil och tänkte påbörja ett ljudbygge.
hade tänkt ha 2 st Infinity Reference 1040W 10" basar i bagaget och jag skulle vilja ha lite tips om slutsteg.

Fakta
Baselement 10", 250 mm
Konmaterial Polypropylene
Konupphängning gummi
Användbart frekvensomfång 25-400 Hz
Användbar känslighet 91 dB 2,83 Volt/1m
Effekt 250 Watt RMS, 1000 Watt max
Rek. förstärkare 50 - 400 Watt RMS
Impedans 4 Ω, Re 3,5 Ω
Fs 29 Hz
Vas 37,98 liter
Qts 0,44
Xmax +- 11,5 mm
Talspolens diameter 2", 51 mm
Monteringsdjup 116 mm
Monteringshål 232 mm
Ytterdiameter  264 mm
Högtalarens volym 2,3 liter
Rek sluten låda 21 liter
Rek basreflex låda 49 liter.

Är inte så kunnig om sånt här. än.

tacksam för tips.

10 287 Inlägg
24 januari 2007
Prisklass?
Vill du ha flera steg i bilen eller bara ett som då driver både bas och framsystem?
Spela högt eller finlir?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

240 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Prisklass?
Vill du ha flera steg i bilen eller bara ett som då driver både bas och framsystem?
Spela högt eller finlir?

/Göran

blir nog fram system också.men kan inte fundera på sånt än för ja vet inte hur stora högtalare jag kan ha fram. får hem bilen till helgen troligtvis. men helt klart ett slutstag som kan driva 2 basar och 2 dörrhögtalare fram.

Prisklass?
Så billigt som möjligt utn att det drar ner på prestandan tongue

edit:

läste mig till att det är 5.25" högtalare fram. så ett par skapliga sånna skulle jag också vilja ha tips på.
Senast redigerat av Fivi (24 januari 2007)

1 453 Inlägg
24 januari 2007
Fivi skrev:
blir nog fram system också.men kan inte fundera på sånt än för ja vet inte hur stora högtalare jag kan ha fram. får hem bilen till helgen troligtvis. men helt klart ett slutstag som kan driva 2 basar och 2 dörrhögtalare fram.

Prisklass?

edit:

läste mig till att det är 5.25" högtalare fram. så ett par skapliga sånna skulle jag också vilja ha tips på.

Om det är 5.25" du ska ha kan jag rekommendera DLS R5A Reference - mycket prisvärd serie med bra ljud och tryck i. Ett billigare (men ändå bra) alternativ är DLS B5 Classic och då får du ett kit med 5.25"or, diskanter och separata delningsfilter för bara 590:- på Nårdik.

www.nardik.se

240 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
sveddan skrev:
Fivi skrev:

Prisklass?

edit:

Om det är 5.25" du ska ha kan jag rekommendera DLS R5A Reference - mycket prisvärd serie med bra ljud och tryck i. Ett billigare (men ändå bra) alternativ är DLS B5 Classic och då får du ett kit med 5.25"or, diskanter och separata delningsfilter för bara 590:- på Nårdik.

www.nardik.se

Väldigt bra pris på r5a. hittar dom bara på http://www.bilradiohornan.se. har aldrig hört om dem förr. vet du inget känt ställe man kan handla från eller om bilradio hörnan är bra?

5,25" 2-vägssystem, 80w, djup 60mm, inkl galler, kablar och filterboxar.
Pris: 1395 :-

kan jag använda samma slutsteg för dom högtalarna som till basarna jag nämde tidigare? eller behöver man inte slutsteg till dom? 50 watt i stereons utgångar.
Senast redigerat av Fivi (24 januari 2007)

69 Inlägg
26 januari 2007
Eller kanske köra på Infinitys egna Kappa högtalare? eller Reference om inte budgeten tillåter kappa. Har dom själv, och jag tycker att dom spelar bra jämfört med mycket annat jag hört.

Sök