3440
Sök

Audi 90 dörrlister

18 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Hej

jag har en Audi 90 vars dörrlister har havererat totalt. De sticker ut 20 cm på varje sida typ och det är synd på en bil som annars är väldigt fräsch för sin ålder. Så det jag undrar är om någon här har något förslag på vad man kan göra åt dem? Tydligen så är det en "ryggrad" av metall innuti som rostar sönder och gör att plasten böjer sig. Så jag tänkte kanske att man kan köpa en metallstav som passar innuti och sedan rengöra plasten samt måla den svart för att de ska se fräscha ut igen. Alternativt byta ut dem mot något helt nytt? Men jag behöver inspiration som sagt...

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 oktober 2011
Detta är ett vanligt problem. Att försökra renovera dom - glöm bort. Inte värt det. Mkt jobb som antagligen inte kommer se speciellt bra ut ändå.

Nya på VAG - ca 3miljoner kronor. Näe, men omänskligt dyra

Bästa alternativet; Scanna blocket/tradera efter någon som råkar sälja ersättare.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

18 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
LeafBox skrev:
Detta är ett vanligt problem. Att försökra renovera dom - glöm bort. Inte värt det. Mkt jobb som antagligen inte kommer se speciellt bra ut ändå.

Bästa alternativet; Scanna blocket/tradera efter någon som råkar sälja ersättare.

Jo jag misstänker att det kanske inte är värt mödan. Men vet du från vilka modeller det är som passar Audi 90? Audi 80 ser ju inte ens ut att ha några lister i nederkant på dörrarna, annars hade de nog passat med tanke på att det i stort sett är samma bil. Audi 90 är dock ovanligare, särskilt i bra skick.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 oktober 2011
waltwhite skrev:
LeafBox skrev:

Jo jag misstänker att det kanske inte är värt mödan. Men vet du från vilka modeller det är som passar Audi 90? Audi 80 ser ju inte ens ut att ha några lister i nederkant på dörrarna, annars hade de nog passat med tanke på att det i stort sett är samma bil. Audi 90 är dock ovanligare, särskilt i bra skick.

Jag + Audi = <3

Så jag har rätt bra koll på deras modeller/motorer osv (iaf imellan -80 - -95)
Audi 90 var en lyxvariant utav 80'n, så dom är maskinellt och 95% utseéndemässigt identiska. (mest fronten som ändrades)

Så hittar du lister, passar allting ifrån 80/90 så länge det är en typ89 (1986-91)
(är osäker på om dom passar ifrån B4-karossen då den skiljer sej liite mera)
Senast redigerat av LeafBox (23 oktober 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök