Tja - har lite akut problem med min bil då jag måste åka till plugget i morgonkväll!
Dåså;
När den började strula så hade bilen stått på med tändningen på i 3 timmar då jag hade radion på När jag skulle starta så lät det som att den gick på 3 burkar - sen dess har den varit död, enbart tänt lite småpuffar
soppatryck finns Det finns gnista, men den är ruskigt svag
Kan det va tändmodulen som spökar - kan den ge gnista men bara en liten? eller kan det va givaren på svänghjulet som har gått sönder? Men går inte varvräknaren på givaren på svänghjulet? För den funkade - har dock inte mätt upp den givaren Om man ska mäta upp givaren på svänghjulet , är det 170 ohm kall och 350 ohm varm?
mvh
Jag tycker inte om fakta, de stör min argumentation...
min projekttråd; golf II -84 GT
Hade du vridit nyckeln till andra eller fösta hacket? Om du hade på det andra hacket så kan du testa byta tändspole. inte så bra för tänspolen att ha tändningen på länge, utan att starta.
Hade du vridit nyckeln till andra eller fösta hacket? Om du hade på det andra hacket så kan du testa byta tändspole. inte så bra för tänspolen att ha tändningen på länge, utan att starta.