3065
Sök

Finns det plats för ett till stort tuning/styling företag i Sverige?

130 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder, tror ni att det finns plats för ännu ett stort tuning/styling företag i Sverige?

Då menar jag ett företag med ett liknande produktutbud som Dahelhems och Realcar har.

Jaa, vad tror ni? Och vilka produkter är det ni helst vill se?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 februari 2007
Hmm, detta avslöjar mina hittills hemliga planer med pärlan, men Produkter som frontbars, - terängprylar saknas från min sida...

bitter besserwisser
644 Inlägg
7 februari 2007
GT90 skrev:
Hmm, detta avslöjar mina hittills hemliga planer ...

detta avslöjar dina planer.
ontopic:
men det finns som sagt inte så mycket sådana prylar. men jag är tveksam till att det finns plats för fler stora stylingföretag, skulle tro att "fast and the furious" trenden har nått sin peak.
Tror att det skulle bli rätt svårt att göra några pengar på det. du kommer ju självklart inte göra någon vinst de första åren, det är det knappt inte någon som gör. sen när du kommit igång så tror jag att du kommer få det rullande men du kommer knappast kunna leva på det. det kommer bli en dyr och tidskrävande hobby!
Tyvärr men detta är vad jag tror.
Senast redigerat av niclas_swe (7 februari 2007)

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
7 februari 2007
Åh, jag skulle gärna se ett företag som samordnar och fixar med transporter till Sverige så att man billigt och smidigt kan få hem delar från olika firmor i tex USA. Har hittat ett jättefint kit till Proben, men det kostar mer att ta hem det än att köpa det, lite trist. Om man köpte mycket från samma företag skulle det bli billigare, så ett företag som organiserar gruppinköp och samordnar transporter tror jag mer på än en stylingfirma där man har ett begränsat sortiment.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 februari 2007
vulture skrev:
Åh, jag skulle gärna se ett företag som samordnar och fixar med transporter till Sverige så att man billigt och smidigt kan få hem delar från olika firmor i tex USA. Har hittat ett jättefint kit till Proben, men det kostar mer att ta hem det än att köpa det, lite trist. Om man köpte mycket från samma företag skulle det bli billigare, så ett företag som organiserar gruppinköp och samordnar transporter tror jag mer på än en stylingfirma där man har ett begränsat sortiment.

// Ellen

Du menar som många gjorde när alla köpte minicrossar? Man gav ett pris på varje cross, då räknat så att han som importerade skulle tjäna en liten slant och alla som köpte skulle få det mycket billigare än om dom importerat själva? smile Det skulle nog vara bra, för vi har inte allt för mycket här i sverige ändå tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

egen företagare
630 Inlägg
7 februari 2007
Ja, jag tror att det finns plats, huvudsaken är att det är kvalitets grejer som företaget säljer och att MÅNGA olika bilmärken och modeller finns med i utbudet. Företaget måste kunna hålla stort lager med bra leverans tider och mycket kunnit folk.
styling, trim och mycket annat är ett måste.
Det som jag saknar är kloka hemsidor som vanligt folk som tillochmed jag förstår.
jag blir inte klok på alla sidor nuför tiden. Jag får ju ringa varje gång jag undrar över något.

7 120 Inlägg
7 februari 2007
Jag tror "Fast And Furious" trenden kommer hålla i sig länge till. Kanske med lite mer drifting-stuk nu.
Drifting är på gång, det känner jag smile

70 Inlägg
7 februari 2007
Jag tror också att fast and furioust stilen kommer tillbaka men med mer driffting stil! det verkar vara fler som sattsar pengar på motorn och inte bara styling än vad det var för några år sedan så många trimm grejer skulle nog fungera: P: P  tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue smile smile smile sad sad smile sad smile sad tongue tongue tongue tongue tongue
Senast redigerat av Fighter (7 februari 2007)

No pain
No game

Sök