3679
Sök

Importera från england HJÄLP

8 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Har letat runt på google men inte hitta någon vettig sida för att impotera bilar från england till sverige, någon som har några tips på bra o säkra sidor ifall man är intreserad av impreza  supra 200sx skyline evo mm?

7 276 Inlägg
22 januari 2012
Jap-city är jävligt bra.
Låt däremot INTE Jens regga in den ifall dom fortfarande samarbetar med honom.

8 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
intressant tack såmycket!

1 433 Inlägg
22 januari 2012
vad är det för fel på Jens  då ? big_smile

7 276 Inlägg
22 januari 2012
SylvesterStallone skrev:
vad är det för fel på Jens  då ? big_smile

Han hade min bil i 8 månader utan att regga in den. Han skyllde på att han inte lyckades få till avgasvärdena.
Jag hämtade bilen en söndagkväll och måndag morgon var den reggad....

Plus att jag har stora skrapmärken på hela bakändan av bilen från ett staket när den stod hos honom.
Han sa att det var anmält och klart hos fbolaget vilket det inte var...
Sen att han är kass på att svara/ringa upp gör inte saken bättre.

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 januari 2012
Är det bara import du bryr dig om eller import + reggning? Harlow Jap Autos är riktigt bra de transporterar hela vägen till Göteborg för 350GBP, de kan även gå igenom hela bilen, installera larm och göra en full rekond. Dock så är deras specialite Supra, Skyline och även RX7. Reggning måste du utföra själv dock smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

8 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
vill ha både importen & reggningen då jag är för lat för att åka till england, i nödfall så kan jag nog fixa o regga bilen själv men helst att dem gör de åt en då jag inte har så mycket erfarenhet av att mecka!

Japanese Engineering
690 Inlägg
22 januari 2012
kiicko skrev:
vill ha både importen & reggningen då jag är för lat för att åka till england, i nödfall så kan jag nog fixa o regga bilen själv men helst att dem gör de åt en då jag inte har så mycket erfarenhet av att mecka!

Du kan ju anlita en firma för att hitta/importera bilen och en annan för att regga smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

8 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
frågan är ju om det är billigast att göra så eller om de är billigare o leta upp en firma som gör båda? yikes

Aldrig nöjd
804 Inlägg
23 januari 2012
Rekommenderar Jap-City pga deras fantastiska kundservice, var dock jäkligt noga med att få detaljer om bilen. Jap-City själva verkar nämligen inte bry sig nämnvärt om detta utan litar blint på sina säljare, fråga om många bilder.

Hade själv lagt handpenning på en Skyline R34 GTT under förra sommaren men bad om fler (högupplösta) bilder på främst interiör. Det visade sig att några mätare saknades (detta hade vinklats bort i tidigare bilder), blev givetvis misstänksam och bad om en högupplöst bild på chassienumret. Det visade sig att bilen var en Skyline GT med motor från en GT-T, eftersom det saknades bakgrundshistoria eller kvitton kunde man heller inte veta hur långt bilen gått.

Som sagt, var noga och fråga gärna "för mycket". Det skall kännas 110% säkert innan du betalar och importerar.

Livet är för kort för att äga Volvo.

8 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
jaha okejokej,  alltså försökte dem dölja och lura dig underköpet?
alltså köpte du inte bilen sen utan ångra du dig pga allt krångel?

1 105 Inlägg
23 januari 2012
J-spec plockade hem min och jag har ingenting att klaga på där. Enda som gick lite snett var att min bil inte kom med den båten den skulle med så jag fick vänta 2mån extra på bilen men då prutade dom kraftigt och krängde på nya däck som kompensering big_smile

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Aldrig nöjd
804 Inlägg
23 januari 2012
kiicko skrev:
jaha okejokej,  alltså försökte dem dölja och lura dig underköpet?
alltså köpte du inte bilen sen utan ångra du dig pga allt krångel?

Säljaren försökte lura importören skulle jag tro. Fick en massa lågupplösta bilder ur konstiga vinklar och fick förklaringen att säljaren hade lånat en kamera och inte visste hur den fungerade o.s.v. Jag struntade i import eftersom bilen inte var den jag ville ha eller hade blivit lovad, Jap-City bemödade sig inte heller att redigera sin annons med att bilen inte var en GT-T.

Hittade sedan min nuvarande bil där allt kändes perfekt från början, så det blev ingen import för min del.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Sök