Ursäkta om mitt svar lät negativt, men det jag ville framföra är följande:
TS lär knappast hitta någon beg. ruta och om han/hon gör det så är det nog inget alternativ då man nog hellre vill ha en ny kan jag tänka mig. Då ser kalkylen ut såhär:
En ny ruta kostar 1600:- hos denna på blocket.se :
http://www.blocket.se/stockholm/Vindrut … 7&w=3, eftersom han bort kring Stockholm så kan han bara åka och hämta den och slipper därmed frakt.
Limtuber kostar 400:-/st och det behövs 2 st om jag inte minns fel.
Därefter kittpistol (om han inte redan har någon) samt tråd, någon form av handtag samt aktivator, sughandtag, ev förtunning osv. = cirka 600-800:- MINST.
Nur är vi redan uppe i runt 3 000:- kr och då har personen ingen som helst erfarenhet, när han/hon väl ska slå dit rutan i limmet så är chansen stor att den spricker och då var dessa 3 000:- kr åt skogen.
Tar han bara en extra försäkring (halvförsäkring) när han tecknar den på sin nyköpta bil (vid ägarbyte, om den är påställd och bes.) så kommer bolaget inte vilja se bilen, det är endast om man uppgraderar en försäkring. I och med att de flesta endast tar någon hundring mer än trafikförsäkringen så lär han/hon ändå minst spara 1 500:- när halvrisken är betald också.