4189
Sök

Egen Dubstep

824 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Hej för ett tag sen började jag producera egen dubstep.
skapar denna tråden för att visa min musik och om ni själva har gjort någon dubstep får ni gärna lägga upp det här.
Både positiv och negativ kritik mottages.

Här är den senaste låten jag blev klar med:
http://www.youtube.com/watch?v=_yftDUs6E6k

Jag finns även på spotify, bara att söka på Dubway.

35 Inlägg
17 oktober 2011
Vad kör du för program?

824 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
zero_18 skrev:
Vad kör du för program?

Jag använder Fruity Loops.

824 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
TDImannen1 skrev:
North skrev:
Hej för ett tag sen började jag producera egen dubstep.
skapar denna tråden för att visa min musik och om ni själva har gjort någon dubstep får ni gärna lägga upp det här.
Både positiv och negativ kritik mottages.

Här är den senaste låten jag blev klar med:
http://www.youtube.com/watch?v=_yftDUs6E6k

Jag finns även på spotify, bara att söka på Dubway.

Najjs,,, lyssnade på youtube,,, bra produktion,,, väntar på fler sköna låtar big_smile

Tack så mycket, kul att höra smile
Jag har ett par låtar på G, kommer ett nytt album på spotify i vinter.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
18 oktober 2011
Tycker det lät bra! smile Har tyvärr sämsta högtalarna och sprängd bas till datorn så inte jätte kul att lyssna på dubstep direkt wink

Gillade det i slutet med tjejen som sa något liknande "Feel my heartbeat" eller va hon nu sa, tycker det va en skön rytm precis efter det! smile
Har du testat modestep någon gång (har för mig att det heter modestep) tongue DnB och Dubstep blandat iaf...
Fortsätt såhär iaf! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

35 Inlägg
21 oktober 2011
Det låter bra ja. Du kanske skulle pröva att köra nexus 2 med dubstep exp och köra från det? bara en ide. du kan ju också pröva köra i cubase och använda rikttiga saker som access virus. Där kan man ju få fram rätt så feta kicks och ld sounds

824 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
zero_18 skrev:
Det låter bra ja. Du kanske skulle pröva att köra nexus 2 med dubstep exp och köra från det? bara en ide. du kan ju också pröva köra i cubase och använda rikttiga saker som access virus. Där kan man ju få fram rätt så feta kicks och ld sounds

Ja jag har inte provat nexus 2 överhuvudtaget ännu, ska testa detta smile

290 Inlägg
24 november 2011
det låter ju riktigt bra, ska följa denna tråden!

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 december 2011
Lyssnar på första låten. Blir bra sugen på att dra ut den i bilen där man har riktig bas! Riktigt skön låt smile

12 086 Inlägg
18 december 2011
Jag har lyssnat en del på dubstep senaste veckorna, och jag saknade melodi i dina låtar.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
17 januari 2012
Bra måste jag erkänna, men jag saknar ett riktigt "drop"... om du förstår?

Bara en tanke som jag har som jag tror hade blivit riktigt cool.... Dubstep rmx på Leende guldbruna ögon!
Haha, asså jag är helt seriös och jag tror den hade blivit cool och rolig ist för "fräck" om man nu säger så.. wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

824 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
figge_stunter skrev:
Bra måste jag erkänna, men jag saknar ett riktigt "drop"... om du förstår?

Bara en tanke som jag har som jag tror hade blivit riktigt cool.... Dubstep rmx på Leende guldbruna ögon!
Haha, asså jag är helt seriös och jag tror den hade blivit cool och rolig ist för "fräck" om man nu säger så.. wink

Thanks, ja feta drop är något jag arbetar på då det är en viktigt del i dubstepen.
Får se hur det blir i framtida låtar smile

Hhaha jaaa.. njaa jag vet inte riktigt tongue

824 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Senast redigerat av North (22 januari 2012)

dB Jägare!
732 Inlägg
6 februari 2012
Sitter på mobilen just nu men detta skall lyssnas igenom när jag kommer hem! Återkommer med kommentar! smile

48 Inlägg
19 mars 2012
Hmmm... jag håller på med musik ( på amatör nivå sad )  men det är inte dubstep ... ska jag dela av mig ändå ? smile

Sök