3038
Sök

Installation av dixie tuta!

55 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
#1
Tjena, Har precis införskaffat mig en duke of hazzard "dixie" tuta.
Undrar lite om nån har installera en sådan förr och har bilder eller kan förklara vart och hur ni satt fast alla 5 horn och sen insåg jag ett problem. 1 av sladdarna ska du till tutswitchen som sitter på ratten. vanliga tutan alltså. Men hur kopplar jag den till den? Går den sladden från ratten ner bakom ratten och koppla via den eller finns det något annan lösning.

Vet itne riktigt om ni fattar vad jag menar men kan förklara igen.. Ena plus kabel ska gå till vanliga tutswitchen som sitter på ratten. hur får jag den dit? Alltså hur kopplar jag den sladden till sladden som redan sitter i originaltutan. För tar jag bort ratten så sitter det som en fjäder som går emot metall när ratten sätts på. Finns det nån sladd under själva ratten där vid gaspedalen som går till tutan?

Vore lättare att få ett svar av någon som installerat en sådan förr och skulle även behöva förklarat hur ni satt fast alla horn och vart..

Krångligt men hoppas ni förstår. Tack !

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.

Tunnelmaster
348 Inlägg
22 februari 2011
#2
Varför rycker du inte ut kontakten från vanliga tutan och kopplar in dig på den?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

55 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
#3
MKarlsson skrev:
Varför rycker du inte ut kontakten från vanliga tutan och kopplar in dig på den?

Det ska in ett relä imellan därför det krånglar. Annars skulle det bara ha varit att tagit bort + och jord från gamla tutan och satt på denna. Vet dock ej om det är viktigt att relät e där?

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.

55 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
#4
har suttit och ritat och klurat! Har nog fått kling på detta. Får se imorrn när den ska installeras och kolla om det funkar big_smile

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.

Tunnelmaster
348 Inlägg
22 februari 2011
#5
Mashalaa skrev:
MKarlsson skrev:
Varför rycker du inte ut kontakten från vanliga tutan och kopplar in dig på den?

Det ska in ett relä imellan därför det krånglar. Annars skulle det bara ha varit att tagit bort + och jord från gamla tutan och satt på denna. Vet dock ej om det är viktigt att relät e där?

Om du rycker ut kontakten och kopplar den som styrning på relät då?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
22 februari 2011
#6
eller så kopplar du den på en egen fjädrande brytare!
är inte lagligt att ha som signalhorn, så bara ett tips! annars är det bara att koppla in dig på originalkablaget vid tutan! har jag gjort!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 Inlägg
2 april 2012
#7
Har också köpt en såndär tuta, installerad o den tutar men åt helvete för fort. Nån som har en bra, relativt billig lösning så den spelar melodin lite saktare?

961 Inlägg
2 april 2012
#8
Thazandin skrev:
Har också köpt en såndär tuta, installerad o den tutar men åt helvete för fort. Nån som har en bra, relativt billig lösning så den spelar melodin lite saktare?

inte för att jag gjort det förut men, först: är den gas driven? då tror jag längre slangar hjälper. tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
3 april 2012
#9
kompisen drog 0,75mm2 kabel till sin motor till tutan! den spelade ordentligt långsamt! smile
annars är det väl motstånd på kablarna till den som gäller..
Senast redigerat av båge (3 april 2012)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.


Sök