3240
Sök

V70 -98 vill ej starta , all EL dör. PROB FIXAT!

147 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
Hejsan! Har en v70 -98a som har fungerat klockrent tills ikväll, va ute åkte endel sådär sen stanna jag till och efter ett tag skulle jag åka, (10min) Vrider på nyckeln och det bara klickar. Tänkte att jag rullar den sen ist.

Så jag larmar bilen å går in sen när jag ska gå ut så fungerar inte larmdosan (dåliga batterier)  så larmet går osv.
Senare går jag till statioil köper nytt batteri men den vägrar ta emot att jag larmar av så mitt i snökaoset så knuffar vi igång bilen, då åker vi med både larm igång och inget centrallås fungerar. efter ett tag tänds en lampa i instrument panelen och allt efter tiden går tänds mer och mer och till slut så dör stereon som bara lyste innan då jag stängde av.
Och när jag väl kommer hem då går det knappt att köra torkarbladen !?!

Nu är min fråga vad är det som kan ha hänt och hur kan jag göra för att få av larmet ? Undviker helst att åka och få den omkådad då jag inte är stenrik.. Utan jag klarar mig lika bra med vanliga C-låset !

MVH Micke

EDIT: Nu fungerar bilen igen, tydligen en jordfläta som brustit, den laddade inte när man rulla igång den märkte jag men gav ström till generatorn, men tog man en extra startkabel från minus till blocket så ladda den ok och hoppa igång ! big_smile
Senast redigerat av mikkep (16 april 2012)

Forummoderator
26 418 Inlägg
14 april 2012
Vad var det för lampa som lös på instrumentpanelen?
Vad ger generatorn för spänning när bilen är igång?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 198 Inlägg
14 april 2012
Låter som om batteriet i bilen har gjort sitt,, prova byt /ladda / startkablar

38 Inlägg
15 april 2012
Jag hade typ samma problem med min bmw 328...Larmet gick igång stereon sluta spela och den ville knappt starta... det visade sig vara kolet i generatorn som var sopslut...pröva byta det tongue eller åtminstone kolla det wink

147 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Vad var det för lampa som lös på instrumentpanelen?
Vad ger generatorn för spänning när bilen är igång?

alla lampor tänds, en efter en ! Jag ska kolla det men håller på ladda batteriet nu !

Tack bulan smile

Sök