4284
Sök

Ta bort

dB Jägare!
732 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Ta bort
Senast redigerat av Wiesel (10 juni 2012)

VD
643 Inlägg
17 april 2012
Lite snabbt förklarat så ska där sitta ett rör från den block off plate fram till där du känner luften..
G60 spjällhus har 2st anslutningar en stor för ladd in och en liten med ett eget spjäll som skickar ladd tillbaka till kompressorn när gasen släpps.. Detta spjäll är lite öppet vid mindre gaspådrag och stängs först vid fullgas..

VD
643 Inlägg
17 april 2012
Nja vid full gas borde du få fullt ladd ändå.. Men på spjällets undersida sitter där en liten arm som enbart trycks på på en kulskalle skruv... Kolla så den inte trillat av... Även vevhus vetilationen går ner i detta röret du inte har.. Jag har haft 9st g60 bilar och har labbat ganska mycket med rör och grejer men tyckte i slutänden att det var bäst som det var original.. Fick många konstiga fenomen utan just det röret du inte har..

VD
643 Inlägg
17 april 2012
Jag hade chip och mindre remhjul i min ena Golf då körde jag jämt mot E36 M3 på 402m

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
17 april 2012
Lidborn skrev:
Jag hade chip och mindre remhjul i min ena Golf då körde jag jämt mot E36 M3 på 402m

Hur slö var inte den M3an? wink Jag hade en S70 2.5l turbo och drog en G60 big_smile

dB Jägare!
732 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Fast den G60in hade ju laddfel och laddade bara 0.3bar Alex!

VD
643 Inlägg
17 april 2012
Kolla med Prospeed här på garaget han fick med alla delar jag hade när han köpte min Corrado.. Jag vet att där var ett sånt rör där som blev över från en turbokonvertering på en annan g60..
Masen_Racing: Då gick den nog inte som den skulle big_smile
Av mina 9st så är där 2 st som gick markant bättre än dom andra.. En av dom var just Golfen..

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
17 april 2012
Lidborn skrev:
Kolla med Prospeed här på garaget han fick med alla delar jag hade när han köpte min Corrado.. Jag vet att där var ett sånt rör där som blev över från en turbokonvertering på en annan g60..
Masen_Racing: Då gick den nog inte som den skulle big_smile
Av mina 9st så är där 2 st som gick markant bättre än dom andra.. En av dom var just Golfen..

De instämmer, jag vet iaf att G60 är piggare än så big_smile Vill inte klaga på dessa bilar!!

Finns dessa rör inte på bilmetro i Hedemora då?

Sök