msjoholm skrev:
Inte värt jobbet! B20E t.o.m. -73 hade liknande eller samma typ av insprutning (ej direktinsprutning, kom på Volvo många år senare...) som 164. Men fördelningsröret på 164 har ju 6 spridare, vad gör du med dom två som "blir över"..... Bränslemängd och tryck är ju anpassat för en större motor. B20E -74 hade mekanisk insprutning (J-Jetronic). Ska du ändå sätta på sprut på en gammal B20 så sätt dit moderna grejor, mitt tips.
År väl inga problem? Fördelningsröret är ju bara att kapa/plugga och btr. är justerbar på 164´ans insprutning men visst, jag skulle oxå satsa på modernare prylar.
TS/ Plana toppen, stoppa i en lite roligare kam, en Weber 36 och extraktor så blir han genast lite roligare. Inte blir det några himelska höjder men det ger minst lika bra snurr som en B20 med original insprutning för de är inga kanoner heller.
Senast redigerat av hotrodder (14 mars 2012)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab