det är samma motor i grunden som VAG sålde till Volvo som sedemera hamnade först i V70 kring -98--99 ca.
samma visa om hur vida en B30 är volvos egna eller om det är en cheva?
chevas gjut formar som köptes.. samma sak fast 30 år innan.
D5an som kom 01-02 är en egen producerad Volvo motor på 2,4 liter baserad på bensin motorn som finns i samma modell. Har även common rail insprutning på den samt är helt byggd i aluminium
Den motorn du tänker på är en vag produkt satt i 850,S70/v70 fram till 01 och är en gammal audi motor på 2,5 liter med direkt insprutad fördelarpump och den har gjutjärnsblock och aluminium topp
Ts frågar om nya motorn D5. Ja skulle själv chippa den utan tvekan dels för att få tillbaka effekten i motorn som fanns där när den var ny plus lite till.
Har själv en v70 tdi med vag motorn som gått 47tusen nu och den har jag evry modd och ryckt slangen på wastegaten till turbon åkt så nu i drygt 5000mil i de skicket och motorn går kanon fint.
det är samma motor i grunden som VAG sålde till Volvo som sedemera hamnade först i V70 kring -98--99 ca.
samma visa om hur vida en B30 är volvos egna eller om det är en cheva?
chevas gjut formar som köptes.. samma sak fast 30 år innan.
D5an som kom 01-02 är en egen producerad Volvo motor på 2,4 liter baserad på bensin motorn som finns i samma modell. Har även common rail insprutning på den samt är helt byggd i aluminium
Den motorn du tänker på är en vag produkt satt i 850,S70/v70 fram till 01 och är en gammal audi motor på 2,5 liter med direkt insprutad fördelarpump och den har gjutjärnsblock och aluminium topp
Ts frågar om nya motorn D5. Ja skulle själv chippa den utan tvekan dels för att få tillbaka effekten i motorn som fanns där när den var ny plus lite till.
Har själv en v70 tdi med vag motorn som gått 47tusen nu och den har jag evry modd och ryckt slangen på wastegaten till turbon åkt så nu i drygt 5000mil i de skicket och motorn går kanon fint.
börjar bli mycket ot nu, men tror ni fått rätsida på vad som är en VAG produkt och vad som kommer från Volvo, så ni kan lämna den disskutionen nu
Okej, men skulle man tagit o gjort en rejäl service på bilen innan man chippar den för o vara lite säkrare kanske . tack för svaret Btw !
det är samma motor i grunden som VAG sålde till Volvo som sedemera hamnade först i V70 kring -98--99 ca.
.
Säkert.. vad för grund skulle använt sig utav? 5 cylindrar och går på diesel är den enda gemensamma faktorn
Senast redigerat av Seth (26 maj 2012)
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
det är samma motor i grunden som VAG sålde till Volvo som sedemera hamnade först i V70 kring -98--99 ca.
samma visa om hur vida en B30 är volvos egna eller om det är en cheva?
chevas gjut formar som köptes.. samma sak fast 30 år innan.
D5an som kom 01-02 är en egen producerad Volvo motor på 2,4 liter baserad på bensin motorn som finns i samma modell. Har även common rail insprutning på den samt är helt byggd i aluminium
Den motorn du tänker på är en vag produkt satt i 850,S70/v70 fram till 01 och är en gammal audi motor på 2,5 liter med direkt insprutad fördelarpump och den har gjutjärnsblock och aluminium topp
Ts frågar om nya motorn D5. Ja skulle själv chippa den utan tvekan dels för att få tillbaka effekten i motorn som fanns där när den var ny plus lite till.
Har själv en v70 tdi med vag motorn som gått 47tusen nu och den har jag evry modd och ryckt slangen på wastegaten till turbon åkt så nu i drygt 5000mil i de skicket och motorn går kanon fint.
börjar bli mycket ot nu, men tror ni fått rätsida på vad som är en VAG produkt och vad som kommer från Volvo, så ni kan lämna den disskutionen nu
Okej, men skulle man tagit o gjort en rejäl service på bilen innan man chippar den för o vara lite säkrare kanske . tack för svaret Btw !
Japp vart ot men ibland lär man reda ut volvos dieselmotorer Beror väl på när du senast serva den med? Trimningen märks inte av nämvärt när man åker normalt mer att den är mer på hugget Bara trimma och åk
Vidhåller att lådan är den svaga länken, den håller ju inte ens för originaleffekten så.. Lådan i min gamla xc70 byttes vid 29k mil, nu har den gått 46 och lådan har börjat strula igen.. Motorn håller garanterat däremot
Vidhåller att lådan är den svaga länken, den håller ju inte ens för originaleffekten så.. Lådan i min gamla xc70 byttes vid 29k mil, nu har den gått 46 och lådan har börjat strula igen.. Motorn håller garanterat däremot
ahja ! Ja, vi får se hur det blir.. kör utan ett tag först