4243
Sök

TA Technix Coilovers på s70

22 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
tja!
ja hade tänkt köpa coils till min s70 för att få ner den mer på jorden. någon som vet om TA Technix Coilovers e något att ja och om de är svåra och montera? kör nu me 60/40 fjädrar men den e fortfarande väldigt hög:)

tack på förhand /// aspen

5 Inlägg
22 maj 2012
schmacka på skiten bara så han slickar litte asfalt!! ;D

325 Inlägg
28 maj 2012
TA Tecnix coilovers är bra grejer! Prisvärt om inte annat smile Sällan över 4500 för en komplett sats, men finns för runt 2000 på ebay m.m...
Många inom "stance" kör med dessa, just för att dom är billiga och sänker duktigt. Jag kör med TA på Vectran.
Hur svåra eller lätta dom är att montera på en S70 vet jag inte, men på Vectran vare verkligen bolt on smile

OPEL

1 230 Inlägg
31 maj 2012
jag har ta på min caddy och kompisen har det på sin golf och dom är verkligen steeeenhårda! ingen fjädring alls i dom "/ så om jag skulle vara du hade jag kostat på mig lite dyrare coilovers så man hade lite väghållning också smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
31 maj 2012
Jag kör FK i min A3. lååg men ändå inte stenhårda! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 maj 2012
C_Nordenstahl skrev:
TA Tecnix coilovers är bra grejer! Prisvärt om inte annat smile Sällan över 4500 för en komplett sats, men finns för runt 2000 på ebay m.m...
Många inom "stance" kör med dessa, just för att dom är billiga och sänker duktigt. Jag kör med TA på Vectran.
Hur svåra eller lätta dom är att montera på en S70 vet jag inte, men på Vectran vare verkligen bolt on smile

Haha...Jadu...Bra? Tja bättre än trasiga dämpare, men som det sagts så är de "stenhårda", iaf till Passat 88-96. MEN, om man lastar bilen med ca 100-130kg (dvs totalt ca 200kg eller om man så vill ca 50% maxlast), DÅ känns de bättre iaf, men kör man omkring mest som ensam förare i bilen så är de "stenhårda". Oavsett så tror jag att väghållningen är sämre än med friska original dämpare.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 365 Inlägg
31 maj 2012
Man får ju vad man betalar för och 3000 kr är ju verkligen inte mycket. Så ser man till vad man får för priset så är de ju bra. Jämför man med coilovers i mellanklassen kring 8000 så är de ju helt värdelösa eller för den delen med fräscha orginaldämpare och fjädrar.

Sök