Mondeo -99 oljud höger fram

Legwind
13 juni 2012 · 925 Inlägg

andy_1983 skrev:

Legwind skrev:
Köp Ford orginal..är inte så mkt dyrare och du har orginal... jag jobbar på ford och kör bara orginaldelar...

kommer absolut köpa original.

Vi jämförde en Mekonomen Service med Orginal service.. 300 kr dyrare men orginaldelar som skiljer sig enormt...

Feel The Difference
Legwind
13 juni 2012 · 925 Inlägg

Runt navet och i spindeln... smile

Feel The Difference
andy_1983
13 juni 2012 · 79 Inlägg

Legwind skrev:

andy_1983 skrev:

Legwind skrev:
Köp Ford orginal..är inte så mkt dyrare och du har orginal... jag jobbar på ford och kör bara orginaldelar...

kommer absolut köpa original.

Vi jämförde en Mekonomen Service med Orginal service.. 300 kr dyrare men orginaldelar som skiljer sig enormt...

när jag kollade på originalservice light kostade den på ford 1495 och samma service på mekonomen kostade över 1600

andy_1983
13 juni 2012 · 79 Inlägg

Legwind skrev:
Runt navet och i spindeln... smile

ok så då ska det pressas ur och i spindlen.  har sett hemma mecks tips om att ta en hylsa och banka satan. fungerar inte det? eller man förstör lagret då?

Legwind
13 juni 2012 · 925 Inlägg

Du förstör lagren eftersom du skapar ett vibrationstryck på kulorna i lagrena och neej tror inte du orkar slå ur skiten..  Jobbet tar ju ca 1 timme på auktoriserad verkstad och ca 800-900 kr timmen + lagret.. så kanske du kommer billigt undan med 1500 kr smile

Feel The Difference
andy_1983
13 juni 2012 · 79 Inlägg

Legwind skrev:
Du förstör lagren eftersom du skapar ett vibrationstryck på kulorna i lagrena och neej tror inte du orkar slå ur skiten..  Jobbet tar ju ca 1 timme på auktoriserad verkstad och ca 800-900 kr timmen + lagret.. så kanske du kommer billigt undan med 1500 kr smile

ok. fan vad tråkigt. får kolla runt lite på mindre värkstäder.  Någon erfarenhet av sådana verktyg man kan köpå på t.ex "Feltema"?

andy_1983
13 juni 2012 · 79 Inlägg

läste precis om dom som slänger lagrena i frysen och värmer spindlen. Någon erfarenhet ngn?

Legwind
14 juni 2012 · 925 Inlägg

andy_1983 skrev:
läste precis om dom som slänger lagrena i frysen och värmer spindlen. Någon erfarenhet ngn?

Någon av din närhet lär väl ha en hydralpress smile

Feel The Difference
andy_1983
19 juni 2012 · 79 Inlägg

Har nu i helgen bytt avgassystem och fick då chans att känna lite på hjulen.  Inga glapp och inga vibrationer i fjädrarna. kan det finnas några mer symptom på lagrena? dock så hörde jag lite skrapande ljud på vissa hjul. kan tänka mig att det är bromsarna som låter. och när jag kör så hörs ett swoochande ljud typ swooooch..swooooch..swooooh. lite som en arg humla siter fast ngn stans smile och bilen vibrerar när jag kommer upp i 140.  får väl lämna in den till "Fård" och se vad dom hittar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang