Anubis skrev:
Xuri skrev:
Anubis skrev:
Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet
Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.
okej de där går inte riktigt ihop för mig i alla fall.. hur fan kan bättre grepp ge sämre fart. de är samma sträcka å samma effekt som ska ner i backen, ju bättre grepp ju mer pulver kan användas å ju fortare kan man köra eller är jag helt ute å cyklar där.
men du menar alltså att om jag är på löpartävling å jag har oknytna skor så springar jag fortare än dom andra, medans dom som har knutit sina skor har bättre tid än mig
jag ritade 1-2an utan problem dom reporna jag körde... hade de inte ritat där så hade nog corvette c5an jag körde mot aldrig vunnit,
Säg att du har en 60-fot på 2,2 med vanliga däck och slänger på slicks o helt plötsligt får en 60-fot på 1,5 kommer den repan med slicks ha sämre topphastighet svårt o förklara o låter kanske galet men de är så de har vart för mig o dom ja känner som kör strippen och så vidare sen får ni tro precis va ni vill
Ju bättre grepp ju högre slutfart och lägre tid fram till 201 m eller 402 m vill jag ha det till. Givetvis ska man mäta med samma bil om man jämnför olika däck. Det är min teori för olika bilar får ju ner kraften i backen lite olika.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!